8.000 buidatges de papereres cada dia aquest estiu a Palma
Els serveis de neteja han recollit 27.900 m³ de residus entre juny i agost, segons el balanç del pla de reforç d'Emaya
PalmaUna mitjana de 8.000 buidatges diaris de papereres i 450 m³ de residus recollits cada dia a Palma. Aquestes són les dades del balanç del pla de reforç de la neteja que ha presentat Emaya aquest setembre. En conjunt, han estat 276.000 buidatges entre juny i agost, i 27.900 m³ de residus recollits en els tres mesos d'estiu. Pel que fa al servei de neteja de contenidors, s'ha multiplicat per dos o per quatre, segons la zona. A més, el nombre de treballadors gairebé s'ha duplicat: ha passat de les 18 persones de l'hivern a 35.
També s'ha duplicat la freqüència de la neteja dels contenidors de matèria orgànica. Les àrees de contenidors s'han netejat dues vegades els mesos de juny, juliol i agost en els punts de contenidors de càrrega lateral i cada setmana en els de càrrega bilateral. Això ha suposat fer més de 30.000 neteges de contenidors.
Cada dia s'han buidat totes les papereres en horari de matí. Així i tot, les papereres amb major ús es buiden quatre vegades cada dia. Dins aquesta franja, les papereres de les zones comercials es buiden dues vegades (Sindicat, Sant Miquel, Jaume II, Santa Eulàlia i plaça d'Espanya). El balanç del pla de reforç destaca "la neteja diària del passeig marítim de la Platja de Palma". A més, cada dia hi ha 20 equips de neteja exclusiva amb aigua a tota la ciutat. També la recollida de residus s'ha acomplert com a tasques extraordinàries en les 313 festes.
Un 33,5% menys de queixes que el 2019
Una altra dada significativa del servei de neteja és la reducció de les queixes i reclamacions presentades a Emaya per qüestions de neteja, que aquests mesos de juny, juliol i agost han estat un 33,5% inferiors a les de l'any 2019 (2.034 reclamacions en tres mesos enfront de les 3.060 del 2019).
Tots els esforços compten quan l'illa és plena de turistes, i més en una temporada en què Mallorca ha sofert una gran massificació turística. El president d'Emaya, Ramon Perpinyà, ha presentat el balanç. "Emaya ha aportat els recursos humans i materials necessaris per garantir la neteja i la recollida de residus en un estiu amb molta activitat a la nostra ciutat", ha declarat Perpinyà. L'empresa pública ha augmentat els recursos humans, la maquinària, l'ús d'aigua i la freqüència de la recollida de residus amb l'objectiu de cobrir les necessitats causades per l'increment de la presència de turistes a Palma i per l'augment de l'activitat ciutadana als carrers durant l'estiu.