"Ca nostra? Més aviat ca seva": Les reaccions a la nova imatge turística de Mallorca

Debat a les xarxes socials sobre qui té la "propietat" de l'illa, si els mallorquins o els turistes

Presentació de la Marca Mallorca.
ARA Balears
18/12/2024
2 min

PalmaLa nova imatge turística de Mallorca presentada pel Consell Insular aquest dimarts ha aixecat polseguera a les xarxes socials i són molts els usuaris que han atacat l'eslògan elegit per aquesta campanya assegurant que el model turístic actual i els seus derivats (els preus de l'habitatge, els atacs al català, la saturació dels espais...) fan que Mallorca sigui més "ca seva", fent referència als turistes, que "ca nostra", fent referència als mallorquins i residents a l'illa.

A més, l'eslògan va acompanyat d'una M feta amb tela de llengües que també ha estat motiu de crítica. "Roba de llengües que perd llengües", denuncia Joan Tur a través d'una piulada a la xarxa social X. L'expresident del Parlament de les Illes Balears Balti Picornell va més enllà i, fent referència al PP, assegura que Mallorca era ca nostra "fins que han arribat ells". "Ens treuen de les nostres cases, de la nostra terra, de la nostra illa i es fan seva la nostra identitat", ha denunciat a X.

Altres, com Ani Tous van més enllà i defensen, amb casos pràctics que Mallorca és cada cop menys dels mallorquins i de les seves arrels culturals, lingüístiques, patrimonials i territorials. "Realment, és nostra, Mallorca? Què passa si vols xerrar en català al metge d'urgències o si vas a comprar alguna cosa al supermercat? Que no t'entenen. O si cerques pis per llogar? Que no el pots pagar. O si vas a la platja a l'estiu? Que no hi caps. Pots agafar el cotxe o el bus? No!", lamenta al seu perfil de la xarxa social X.

Pel que fa a la incidència del turisme i l'efecte que té en la vida quotidiana i en la idiosincràsia de l'illa, altres apunten al fet que les polítiques han convertit Mallorca en un "parc temàtic" dirigit per i per als turistes que són els que marquen tant l'estil i el model de vida, com la manera d'actuar del teixit productiu i econòmic de l'illa.

Una altra frase molt repetida i que critica tant l'eslògan, com la situació que es viu a l'illa és MallorCACAnostra. Amb aquest joc de paraules denuncien que l'illa s'ha convertit en "una merda" i que en lloc d'actuar per recuperar la vida dels mallorquins continuen fent apostes per fer-la més atractiva per als turistes i menys per als residents.

stats