Caos per la suspensió del tren de Petra a Manacor: "Ho coordinen tot des d'un despatx de Palma i desconeixen la realitat"
El desgavell es produí aquest passat dilluns a primera hora arran de l'esllavissada de terra que va caure damunt la via en el tram que uneix Petra amb Manacor
PalmaDesenes d'usuaris del tren varen viure aquest dilluns una situació "caòtica" arran de l'incident que obligà a suspendre la línia de Petra a Manacor. "No em bastaran 10 pàgines per escriure'n la reclamació", assegura Laura Bosch, una de les afectades a l'ARA Balears, ja que assegura que hagué de menester gairebé dues hores per anar de Manacor a Lloseta, un trajecte que normalment fa en uns 40 minuts.
El desgavell es produí a primera hora arran de l'esllavissada de terra que va caure damunt la via en el tram que uneix Petra amb Manacor a causa de la pluja forta. A més, se sumà a la vaga de transport convocada pels conductors del TIB i l'EMT, que únicament oferia els serveis mínims prevists pel Govern. Bosch ha explicat que des del primer moment va fallar la comunicació de l'administració amb els usuaris. En arribar a l'estació de Palma, només hi havia una pantalla informant d'una avaria, però no deia quina, ni on afectava.
"No sabia què fer, però com que no volia arribar tard a la feina, vaig decidir agafar el tren que normalment utilitz", comenta. Així i tot, assegura que telefonà a un contacte de Serveis Ferroviaris de Mallorca per demanar sobre el tema, però no li donaren cap resposta. Un cop arribats a Petra, prop d'un centenar de persones que havien d'arribar a Manacor baixaren del tren. Allà els explicaren que un bus els duria fins a Manacor. "Moltes persones tenien pressa perquè anaven a fer feina i, amb vista que no arribava cap bus, decidiren agafar taxis, alguns ens posàrem d'acord per compartir-lo", explica.
Amb tot, sol·licitar un taxi també va suposar un "caos", ja que, arran de la vaga en el transport públic, la planta de taxis estava saturada. "Finalment aconseguirem un taxi entre un parell, en tenc la factura per reclamar-ho a la Conselleria", diu l'afectada, qui considera que aquests problemes es produeixen per una "mala organització" per part de l'SFM. "Ho coordinen tot des d'un despatx de Palma i desconeixen la realitat dels pobles", lamenta, ja que cada vegada viu més gent als pobles i més persones utilitzen el tren i el transport públic per anar a treballar. "Es pensen que som quatre rates i hi ha prop de cent persones que fan aquest trajecte", ha explicat.
A l'horabaixa, moment en què Bosch tornà de Manacor, es repetí el desgavell. Faltava informació a l'estació de Manacor i ningú no sabia quan arribaria l'autobús, ni on era la parada, ja que segons explica no hi havia cap cartell i el personal de l'estació no en sabia res. "Diria que el problema de la tardança del bus llançadora és perquè només han posat un bus per anar i per tornar de Manacor a Petra, en lloc de posar-ne dos. És impossible que arribi d'hora", diu. De fet, per arribar a Lloseta tardà més d'una hora més de l'habitual. Avui al matí la situació tampoc s'ha arreglat, malgrat que ha reconegut que la tardança ha estat una mica menor (de mitja hora).
SFM ha informat aquest dimarts horabaixa que la línia ja està operativa
Sobre la informació i els serveis que es varen donar des de l'empresa pública, SFM ha assegurat que es posaren a disposició dos busos llançadora i no un, i desconeixen el motiu dels retards dels quals es queixen els usuaris.
"Fou complicat coordinar l'operació perquè coincidia amb la vaga de transport, però aconseguírem habilitar dos busos llançadora per anar i venir de Manacor a Petra", han confirmat fonts de Serveis Ferroviaris. Pel que fa a la informació i els avisos als usuaris del tren, asseguren que en tot moment informaren a través de les pantalles digitals que tenen algunes estacions, a través de la pàgina web i de les xarxes socials. Amb tot, a hores d'ara la incidència ha estat reparada.