Societat29/04/2021

Cap a un armari més sostenible

L’última jornada del 080 la protagonitzen marques debutants amb un discurs de moda funcional

Maria Almenar
i Maria Almenar

BarcelonaLa millor manera de ser sostenible en moda és aturar el seu consum, però això seria contraproduent per al sector. Actualment existeix una nova consciència basada en valors com la sostenibilitat, la transparència i la durabilitat que guanya adeptes. Conscients de la tendència, les marques se les enginyen per crear un tipus de moda funcional que sigui versàtil i perduri en el temps, però que segueixi agradant. L’última jornada del 080 Barcelona Fashion, celebrada a la Casa Milà, ha presentat algunes fórmules innovadores amb roba que combina raó i emoció.

Repensar el disseny

Otrura és una marca que fa un tipus de moda que perdura en el temps. Per això aquest segell madrileny entén les col·leccions de manera oberta: s’hi incorporen noves peces de forma gradual, però el consumidor també pot repescar dissenys d’altres temporades. “Treballem sense estacions perquè pensem de manera global”, recalca Sergio de Lázaro, cap creatiu de la marca. A més, Otrura ofereix un servei de recostura que consisteix en el reaprofitament de la roba ja comprada. “Volem donar un segon ús al que ja no et poses, readaptant la peça amb un nou patró, color o teixit perquè busquem que torni a emocionar”, explica el dissenyador. Otruratambé aposta per la personalització i la roba feta a mida. La col·lecció, que la firma madrilenya ha presentat al 080, és una mostra del seu art a l’agulla basat en la sastreria, però amb patrons desconstruïts. Una exhibició de siluetes fluides amb tot luxe de detalls: asimetries, prisats, combinacions de textures en una mateixa peça, ratlles diplomàtiques i algunes transparències. Els tons neutres tenyeixen aquesta proposta de disseny racional que no passa de moda.

Cargando
No hay anuncios

Reciclatge creatiu

Is Coming és el nou projecte de Constan Hernández, que va ser president i fundador d’Intropia –actualment en mans del Grup Tendam–. Ara l’empresari madrileny ha llançat un model de negoci slow fashion basat en l’economia circular. Is Coming fa col·leccions reduïdes de producció limitada amb roba combinable entre si. “Amb el 30% de les peces de les grans col·leccions fas el 80% de la facturació i això ha deixat de tenir sentit si volem ser responsables”, explica Hernández. La firma d’estètica boho-chic ha incorporat com a novetat el servei buy back, en què la clienta té la possibilitat de revendre la peça comprada de la firma en el període d’un any i recuperar el 25% del seu valor. “És una espècie de Wallapop intern, pensat perquè no acumulem peces inútils a l’armari”, diu Hernández. Per la seva banda, Is Coming es compromet a donar una segona vida a la roba en desús, cedint-la com a vestuari al món del cinema. La primera col·lecció de la marca, presentada al 080, consisteix en una línia de moda femenina d’estil urbà molt funcional amb peces d’hivern que s’adapten a qualsevol ocasió. Conjunts dues peces, estampats de pota de gall, teixits naturals barrejats amb lúrex, jerseis de punt i superposicions afavoridores.

Cargando
No hay anuncios

Música, art i color

Pel que fa als joves creadors, Victor von Schwarz han sigut els encarregats d'obrir l'última jornada de desfilades amb una col·lecció que remet a la seva adolescència. “Hi ha totes les meves obsessions, com la música britpop i els meus referents de l’època”, assegura el dissenyador sabadellenc. Vestits voluminosos de tul i encaix amb altres siluetes d’estil baby doll que es combinen amb peces d’estètica mod com abrics amples i conjunts dues peces estampats. Una proposta eclèctica que es tenyeix de vermell i rosa.

Cargando
No hay anuncios

L’aposta més conceptual l'ha exhibit ONRUSHW23FH, una firma barcelonina dirigida per dos joves dissenyadors: Albert Sánchez i Sebastián Cameras, de 24 i 22 anys, respectivament. Aquest tàndem s’inspira en l’univers electromagnètic de Takis i les geometries tridimensionals de Peter Sealy per impulsar una col·lecció plena de moviment, energia i il·luminació. La presentació ha sigut una performance on els models es contornejaven vestits amb estructures geomètriques i la roba de la firma de talls asimètrics, siluetes desconstruïdes i teixits tècnics.

Per acabar, Paraiso ha omplert de color la clausura del 080. Una firma desenfadada que ha evolucionat de marca de banyadors a roba de tot portar. El seu estil fusiona gèneres i vol ser un cant a la vida. “Falta que ens divertim més i que ens prenguem les coses amb més alegria”, afirma el dissenyador Oscar Puig. Per això Paraiso busca l’evasió a través de la moda i ho fa a través de looks monocromàtics i peces fluides fàcils de combinar. La vida real ja és prou complicada perquè el disseny també ho sigui.

Cargando
No hay anuncios

 

 

Cargando
No hay anuncios