La crisi de preus
Societat05/01/2024

Carrefour boicoteja les marques de PepsiCo en resposta a "una pujada de preus inacceptable"

La cadena de supermercats deixarà de reposar els productes del grup nord-americà a Espanya, França, Itàlia i Bèlgica

ARA
i ARA

BarcelonaLa multinacional francesa de supermercats Carrefour deixarà de vendre els productes de PepsiCo a França quan se li acabin les existències, en represàlia per les pujades de preus que li exigeix el grup alimentari nord-americà, en un context de competència marcat per la voluntat de contenir la inflació dels dos últims anys. A més, Carrefour ha ampliat el veto als seus establiments d'Espanya, Itàlia i Bèlgica a partir de dijous que ve.

Segons un portaveu de Carrefour la mesura es va posar en pràctica dijous i consisteix en deixar de vendre els productes de Pepsico (amb marques com Pepsi, 7up, Lipton, Lay's, Bénénuts, Doritos i Alvalle) quan s'esgotin els que tenen emmagatzemats. A més, l'empresa explicarà la decisió als clients amb cartells quan els productes ja no estiguin disponibles. En aquest avís, juntament amb el nom del producte, el missatge és clar: "Ja no venem aquesta marca per una pujada de preus inacceptable", segons s'ha vist en algunes botigues de Carrefour a França.

Cargando
No hay anuncios

Segons la televisió francesa RTL, Pepsico exigeix pujades del 7% a les negociacions que s'estan duent a terme entre les parts. Unes negociacions que a França han d'acabar entre el 15 i el 31 de gener –en lloc de l'1 de març, com passava habitualment– per una modificació introduïda pel govern francès per intentar repercutir més ràpidament els descensos de preus d'algunes matèries primeres. Però fins ara, segons ha explicat a Efe Dominique Schelcher, responsable de Système U, una altra de les grans cadenes de distribució del país, s'han tancat acords amb pocs fabricants i alguns, com Danone, ni tan sols han començat les discussions.

Cargando
No hay anuncios

Altres cadenes franceses també es plantegen el boicot

De fet, Système U es planteja apostar també per un boicot com el de Carrefour, una idea que també "tempta" la cadena Leclerc (que té una dotzena d'hipermercats a Espanya). Michel-Édouard Leclerc va explicar dijous a l'emissora de ràdio France Info que els proveïdors industrials els reclamen increments de preus d'entre el 6% i el 10%, i en alguns casos fins al 20%, quan la seva companyia està buscant "la deflació". Tot i això, Leclerc va admetre que arribar a suspendre les vendes d'un producte és una política amb què una cadena de distribució no surt guanyant, perquè tot i que "els consumidors no volen pagar gaire, si no tenen el seu producte se'n van a la competència".

Cargando
No hay anuncios

A França la inflació va acabar al final de l'any al 3,7%, dues dècimes més que al novembre. Els preus dels aliments, encara que lluny del cim del 16% a la primavera, continuen molt per sobre d'aquestes xifres, amb una pujada interanual del 7,1% a l'acabar l'any (7,7% al novembre), i que va repuntar en el cas dels productes frescos fins al 8,8% al desembre (6,6% el mes precedent).