Ciutadans assegura que "encara hi ha punts per acordar" sobre la regulació de les terrasses a la via pública

D'altra banda, demana que Cort rebutgi la proposta de connexió del Coll d'en Rabassa amb la carretera de Manacor del Consell

Ciutadans assegura que "encara hi ha punts a consensuar" sobre l'ocupació de voreres per terrasses
Lluis Felipe Lorenzo
06/02/2018
2 min

PalmaCiutadans ha oferit una roda de premsa avui dematí per explicar que encara no hi ha cap acord sobre la regulació de les terrasses a la via pública, ja que la nova ordenança, segons la regidora Patrícia Conrado de Villalonga, obligarà els bars, cafeteries i restaurants "a demanar permís a les comunitats de veïns per ampliar una terrassa i a guardar sempre dins l'establiment les cadires i taules, i pràcticament farà impossible que una vorera de menys de 3,5 metres d'ample pugui allotjar una terrassa". De tot això, segons Conrado, el que més ens preocupa és el percentatge d'eliminació de terrasses, perquè significa "eliminació de llocs de feina" i "sembla que l'equip de govern no es preocupa pels efectes econòmics".

D'altra banda, Ciutadans ha demanat a Cort que s'oposàs al projecte constructiu de millora dels nous accessos des de l'autopista de Llevant (Ma-19) a Mercapalma, el centre comercial del Coll d'en Rabassa, el camí Fondo (Ma-5011) i Ma-30. Es tracta d'un dels nusos més complexos de la ciutat, atès que és una intersecció de vies ràpides i vies urbanes i dona accés a diferents centres i activitats comercials de gran envergadura (Mercapalma i el nou centre comercial de Coll d'en Rabassa, a més de l'aeroport). "Ara mateix és un dels punts més congestionats de la xarxa viària de Mallorca", apunten els ecologistes.

La proposta del Consell

El Consell vol resoldre aquest punt i el projecte d'enllaç del Coll d'en Rebassa que proposa –que es pot consultar a la pàgina web del Consell– té com a principal objectiu separar els dos tipus de trànsit, establint, per una banda, l’enllaç principal entre l’autopista de Llevant i el desdoblament de la Ma-30S, i per l’altra, els enllaços locals amb el Coll d’en Rabassa i els polígons de serveis del camí Fondo. Aquesta solució, però, implica la construcció de fins a sis rotondes per unir l'entramat de la xarxa viària local i aquestes, amb les vies d'alta capacitat (Ma-30, que passa a ser desdoblada, i l'autopista de Llevant), cosa que no agrada a Ciutadans, que troba més raonable la proposta que es va fer a l'inici de la legislatura.

stats