Mobilitat
Societat 10/07/2024

El Consell adjudica per 1,1 milions la redacció del projecte de construcció del Tram I del segon cinturó de Palma

Està previst que les obres comencin a finals del 2026 o principis del 2027

ARA Balears
2 min
El túnel soterrat anirà des de l'autopista de l'aeroport, a l'altura de la fàbrica de Coca-cola, fins al centre comercial Fan.

PalmaEl Consell de Mallorca ha anunciat que destinarà 1,1 milions d'euros a la redacció del projecte de construcció del primer tram del segon cinturó de Palma. Així ho va detallar aquest dimarts i ha informat, també, que les obres podrien començar a finals del 2026 o principis del 2027. D'altra banda, van explicar també que la Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per Gesix-Ayesa ha resultat l’adjudicatària per redactar el projecte definitiu d’aquesta obra que té un pressupost de 110 milions d’euros.

Des del Consell Insular han destacat que aquest nou projecte suposarà la construcció d'una "infraestructura essencial per descongestionar els accessos a Palma". Ara es dona el sus a la segona fase del projecte amb la redacció del pla de construcció. La primera va ser l'anunci del projecte que va presentar el mes de gener el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, i aquesta segona és el projecte constructiu que és el que estableix la composició tècnica de com s’executarà l’obra, la dotació de serveis, les característiques de càrrega de la infraestructura i els elements i materials a utilitzar en funció de les característiques del terreny.  

Cal recordar que el segon cinturó de Palma inclourà un túnel soterrat, amb dos carrils per cada sentit de circulació, que tindrà 845 metres de llargària i permetrà accedir a Son Ferriol des de l'autopista cap a l'aeroport, amb accés a la zona industrial i comercial, sense haver de passar pel Coll d'en Rabassa. Durant la presentació del projecte, fonts del Consell de Mallorca van explicar, també, que aquesta infraestructura inclourà un vial cívic amb carrils bici i un aparcament dissuasiu de 450 places. A més, també es van comprometre a implantar noves línies llançadores de bus per arribar al centre de Ciutat en transport públic.

D'altra banda, es redissenyarà el pas superior al Coll d'en Rabassa per allunyar l'autopista de l'aeroport dels habitatges d'aquesta part de la barriada. També hi haurà dues rotondes de 48 metres de radi: la primera modificarà la que hi ha a la zona del restaurant Gran Mundo i la segona estarà a la intersecció de la Ma-30 amb el camí Fondo. La connexió entre ambdues es farà amb un bulevard urbà, amb zones de vianants als costats. Pel que fa als carrils bici, serviran per connectar completament el Coll, Son Ferriol i Marratxí.

stats