Un grup d'inversors fa una oferta de 25 milions d'euros per comprar el tren de Sóller
La principal millora que volen posar en marxa és la venda de tiquets en línia i el pagament amb targeta
SóllerUn grup d'inversors, principalment espanyols, ha fet una oferta de 25 milions per adquirir el 100% de Sóller. Els inversors ofereixen 147 euros per acció, un preu que suposa pràcticament triplicar el valor actual de les participacions, segons han explicat Juan Goenechea i Javier de Ros, representants de l'empresa Goros Investments, que assessora l'operació.
L'oferta està vigent fins dia 6 de setembre i està condicionada a adquirir més del 50% del capital, a la suspensió de la transmissió d'accions inclosa en els estatuts actuals i a l'obtenció de les autoritzacions administratives pertinents.
La principal millora que volen posar en marxa els autors de l'oferta és la venda en línia de tiquets i el seu pagament amb targeta, així com altres millores operatives i de freqüència. Els representants ja han presentat la seva proposta al batle de Sóller, Carlos Simarro, i al consell d'administració i treballadors de l'empresa.
Tot i que el grup d'inversors vol mantenir l'anonimat fins que l'oferta s'accepti, es tracta d'entre 10 i 15 empresaris de diversos sectors econòmics. L'inversor principal seria una empresa mallorquina del sector turística que s'ha compromès a superar en prop d'un 20% al següent accionista. També està dins el grup una empresa espanyola amb experiència en la gestió ferroviària.
L'oferta ha estat dipositada a les notaries Maria Pilar Corral de Palma i Ivan Angoitia de Sóller per tal que els actuals accionistes en puguin conèixer els detalls. Els responsables de Goros Investment s'han mostrat optimistes de cara a la possible adquisició de l'empresa, ja que l'oferta ha estat ben rebuda pel consell d'administració de l'empresa, que representa a poc més del 50% dels accionistes.
Les més de 172.000 accions del tren estan molt repartides, ja que hi ha nombrosos petits accionistes, que, segons Goros, podrien representar entre un 15% i 20% del total. Moltes famílies disposen de menys de deu accions, fet que dificulta que acudeixen a l'oferta. El preu ofert de 147 euros representa anticipar als accionistes un import equivalent als dividends rebuts en els darrers 15 anys.
L'empresa mou entre el tren i el tramvia prop d'un milió de passatgers a l'any, tot i que els dos darrers anys hi ha hagut una lleugera baixada d'usuaris. La intenció dels empresaris que volen comprar l'empresa és apropar el tren als mallorquins incrementant el volum de passatgers durant la temporada mitjana i baixa. Actualment, el tren tanca dos mesos a l'any per qüestions de manteniment, fet que es tractaria de gestionar de forma diferent.
Goenechea i de Ros han explicat que consideren que l'empresa necessita un "complement generacional", no un "relleu", perquè consideren que té una bona gestió però que s'ha de modernitzar amb la seva digitalització.
Els possibles compradors ha destacat que entenen el valor d'aquesta empresa per tota la Vall de Sóller, pel que volen donar a conèixer el projecte a la majoria d'empreses i agents socials de la zona. L'advocat Toni Serra, amb despatx a Palma, és l'assessor jurídic de l'operació.