Mobilitat i transport
Societat23/10/2024

"Conduïm busos amb més de 2 milions de km i l'aire condicionat podrit"

Treballadors de l'EMT de Palma denuncien l'estat dels vehicles i les situacions d'estrès que pateixen

PalmaConductors de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de Palma han denunciat a l'ARA Balears l'estat d'alguns autobusos que transporten milers de persones diàriament –aquests professionals prefereixen no donar el seu nom per por a represàlies. "Tenim busos de 23 anys que surten cada dia a circular, n'hi ha que tenen més de dos milions de quilòmetres i n'hi ha que no els funciona l'aire condicionat perquè està podrit", lamenten.

En el mateix sentit, han denunciat que duien "sis anys amb la mateixa flota de vehicles" i que dels 220 vehicles que en té l'empresa, "només n'hi ha 110 que són seminous, tota la resta estan fets un desastre", assenyalen. A més, descriuen les cotxeres com "un desastre". "Hi caben 150 busos i n'hi fiquen 220", amb vehicles aparcats "en tercera o en quarta fila". Tot i que l'Ajuntament de Palma va anunciar que construirà un centre d'operacions de 30.000 metres quadrats en el polígon de Son Rossinyol, que hauria de començar a funcionar a final del 2026 o començaments de 2027, els conductors que han denunciat aquesta situació creuen que "tot continuarà igual". Per la seva part, fonts de l'EMT remarquen que les cotxeres no estan limitades d'ara i que "a l'anterior legislatura no es va fer res".

Cargando
No hay anuncios

Els treballadors també critiquen que l'empresa "estreny els perns als conductors" perquè els ajusta el temps que han de dedicar a cada línia. "Amb un torn pots arribar a fer 5 línies. Si una línia que fas en 50 minuts a les sis de l'horabaixa, a les nou i mitja de la nit te la fan fer en 32, arribes molt just al final i no pots ni descansar, perquè tornes a partir", exposa un conductor. Un altre xòfer adverteix que uns temps tan ajustats els provoquen molt estrès. "Estam cinc hores asseguts davant el volant, suportant la tensió del trànsit que hi ha a Palma i arribes al final de la línia i no pots ni baixar al bany perquè ja hi ha 30 persones que esperen i et miren amb mala cara perquè el bus arriba tard", exposa.