Mobilitat

El Consell acusa la DGT d'augmentar el caos del carril Bus-VAO amb les franges horàries que vol implantar

Els serveis jurídics de la institució insular estan estudiant la possibilitat d'interposar un recurs contenciós administratiu

Retencions a l'entrada de Palma a l'alçada del Bus-VAO
ARA Balears
02/04/2024
2 min

PalmaEl Consell de Mallorca ha carregat aquest dimarts contra la Direcció General de Trànsit (DGT), que vol implantar franges horàries en el carril Bus-VAO de l'autopista de Llucmajor (Ma-19), i ha reclamat una reunió amb l'organisme estatal. Així ho ha indicat el conseller insular de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio, qui ha considerat que aquest sistema de franges "crea confusió i més caos".

"És imprescindible una reunió, política i tècnica, per avaluar aquesta proposta de la DGT, que no donam per bona perquè contribueix que hi hagi més caos, dificultats i problemes per a les persones que condueixen", ha insistit Rubio. També ha reiterat que la intenció del Consell continua sent l'eliminació total del carril i ha recordat que, com a titulars de la carretera, van presentar un requeriment a la DGT per revocar la resolució que manté el carril i que "ni tan sols s'ha contestat". Per això, el conseller ha avançat que els serveis jurídics de la institució insular estan estudiant la possibilitat d'interposar un recurs contenciós administratiu per impugnar la resolució publicada en el BOE, "que és la mateixa que l'any passat i no ha tingut en compte el criteri tècnic del Consell".

Quant al sistema de franges horàries que la DGT vol implantar, Rubio ha assegurat que el desconeix perquè no els han passat la proposta "de manera oficial". "Sembla que hi ha tres propostes que serien establir unes determinades franges en matí i horabaixa, i cada dia seria una cosa diferent; pensam que hi ha moltes coses enlaire que han d'explicar", ha remarcat.

El Consell vol eliminar el carril

El conseller ha assenyalat que la institució insular té dos informes tècnics "que apunten que el Bus-VAO s'ha d'eliminar". "Durant un any se n'han vist les conseqüències, i des d'un punt de vista tècnic no han estat positives. La nostra posició és l'eliminació", ha recalcat. Així i tot, ha reconegut que la DGT podria arribar a implantar les franges horàries sense el vistiplau del Consell, però ha opinat que "no són les maneres" i que totes dues institucions "han d'anar de la mà". Rubio ha insistit a demanar una reunió amb la DGT per saber de quina manera i quan pensen implantar el sistema de franges, i si finalment pensen fer-ho.

stats