El Consell Escolar demana reduir el currículum als "aprenentatges imprescindibles" per al proper curs

Reivindiquen, a més, recuperar la negociació amb els interlocutors socials

Imatge d'arxiu d'ARA Balears.
Ara Balears
04/07/2020
2 min

PalmaEl Consell Escolar de les Illes Balears (CEIB) ha demanat a la Conselleria d'Educació, Universitat i Investigació que el proper curs es redueixi el currículum i els continguts per centrar-los en les competències bàsiques i en els "aprenentatges imprescindibles", segons ha informat Efe. Aquesta és una de les diferents propostes que el CEIB ha entregat a la Conselleria en un document de propostes per a l'inici del curs 2020-2021.

Així, el Consell Escolar sol·licita que es recuperi la negociació amb els interlocutors socials, les famílies i els sindicats i que les propostes del CEIB es tinguin en compte, com a màxim òrgan de representació de la comunitat educativa. A més, adverteix que afrontar el proper curs "exigeix reorganitzar les escoles, espais i aules, millorar la metodologia pedagògica i plantejar i organitzar el treball en equip dels docents en totes les etapes educatives".

Tenint en compte que "cal estar preparats davant qualsevol escenari, inclòs un rebrot del virus", el CEIB també demana a Educació que planifiqui el retorn a les aules. En total, les propostes del Consell Escolar són nou, entre les quals destaquen la reducció de la ràtio d'alumnes per aula per complir la distància física necessària. A això s'hi afegeix disposar d'infraestructures, de manera que també sol·liciten a Educació que acceleri les obres previstes als centres educatius i demani col·laboració a ajuntaments, consells i institucions privades que puguin oferir espais.

A més, plantegen incorporar mesures de reforç educatiu a tot l'alumnat i, sobretot, al més vulnerable, amb un esforç del personal dels equips d'orientació i d'atenció a la diversitat. També proposen un pla de digitalització per a l'alumnat, professorat i famílies i reforçar l'oferta d'escolarització de 0 a 3 anys, dotar de personal suficient i organització docents i espais per aconseguir els aprenentatges imprescindibles i fer possible la renovació pedagògica, i establir mesures i recursos de conciliació laboral i familiar.

stats