El Consell garanteix la gratuïtat del túnel de Sóller i qualifica de caprici polític el rescat de la concessió
MÉS denuncia la hipocresia del PP i afirma que el rescat ha costat manco que les “carreteres a la mallorquina” dels populars i UM
PalmaEl Consell de Mallorca no demanarà el retorn del peatge del túnel de Sóller. Així ho ha afirmat Fernando Rubio, conseller insular de Territori, Mobilitat i Infraestructures, en la seva compareixença per valorar la decisió del Tribunal Suprem que anul·la el rescat d'aquesta infraestructura.
El 2017, quan era president Miquel Ensenyat, es varen pagar 16,28 milions d'euros per eliminar el peatge, avançant cinc anys el final del contracte amb la justificació de l'interès públic.
Per Rubio, “ha quedat demostrat que el rescat fou un caprici polític i una greu irresponsabilitat, perquè si haguessin esperat cinc anys el rescat hauria estat de zero euros. Estam davant una política nefasta que comporta greus conseqüències per als mallorquins”.
Des del Consell han assegurat que es farà feina perquè l'impacte econòmic sigui el menor possible.
La decisió del Suprem suposa que ara el Jutjat Contenciós de Mallorca haurà d'executar la sentència. Així, es donen dos escenaris: d'una banda, el retorn de la concessió a l'empresa, de manera que es torni a posar el peatge, o establir si la indemnització que va fixar el Consell era correcta o s'ha de modificar, tot i que la primera opció avui ja ha estat descartada pel conseller.
Carreteres a la mallorquina
El portaveu de MÉS per Mallorca, Jaume Alzamora, ha manifestat el seu desacord amb la sentència del Tribunal Suprem i ha afirmat que el rescat es va dur a terme amb tots els informes favorables tant de la Secretaria General del Consell de Mallorca com del Consell Consultiu. Alzamora ha recordat que l'objectiu d'aquesta mesura era posar fi a un greuge històric, garantir la mobilitat de tots els mallorquins i eliminar el peatge més car de tot l'Estat.
Per altra banda, ha denunciat la hipocresia dels populars afirmant que “el rescat del túnel de Sóller ha costat manco que les carreteres a la mallorquina del PP i UM. El Consell paga cada any 12 milions d'euros a la concessionària de la carretera de Manacor, una obra pressupostada en 145 i per la qual en pagarem prop de 600. Els usuaris no paguen, però ho fa el Consell”.
En referència a la sentència, Alzamora ha explicat que, en espera d'analitzar en profunditat el pronunciament judicial que anul·la el rescat del túnel de Sóller, "l'existència d'una via alternativa gratuïta, la carretera del coll, no pot justificar la manca d'interès general. Per això, ha reclamat al nou govern insular que no plantegi recuperar el peatge. Alzamora també ha instat l’equip de govern a estudiar si hi ha possibilitat de recurs.