El Consell invertirà 164 milions d'euros en un pla de millora d'accessos a Palma
Un dels principals projectes és la construcció d'un nou carril addicional a la via de cintura entre l'autopista d'Inca i la carretera de Valldemossa
Per l'inici del curs polític, l'equip de govern del Consell de Mallorca ha presentat aquest dilluns un pla de millora d'accessos a Palma que costarà 164 milions d'euros. El projecte està format per 13 intervencions, "que no suposen cap consum de territori llevat d'una", segons ha assegurat el president de la institució insular, Llorenç Galmés.
Galmés ha recalcat que un dels principals reptes en aquest moment és la mobilitat i que per a l'equip de govern reduir embossos, augmentar la seguretat i avançar cap a una mobilitat molt més sostenible "és una prioritat". En aquest sentit, ha explicat que el pla pretén millorar les entrades i les sortides de Palma, "un indret on se situen el 80% dels problemes d'embossos i de seguretat de les nostres carreteres".
Un dels principals projectes és la construcció d'un nou carril addicional a la via de cintura entre l'autopista d'Inca i la carretera de Valldemossa. Les obres començaran després de l'estiu de 2025 i aquesta iniciativa "també preveu les millores dels accessos de l'enllaç de Son Hugo", segons ha anunciat el president. La intervenció tindrà un cost de 13 milions d'euros.
També està previst la millora de l'accés de la via de cintura des de l'autopista d'Andratx amb un preu de 600.000 euros i les obres es començaran a principis de l'any que ve. Així mateix, es milloraran els accessos de l'autopista de l'aeroport des de la carretera de Manacor a la via de cintura i també l'enllaç del Molinar, amb una despesa d'1,4 milions d'euros.
Un dels projectes que es començarà a executar previsiblement a l'octubre és el reforç de ferm de la via de cintura i també la construcció del quart carril de l'autopista de l'aeroport en sentit Palma, concretament des de l'alçada de la rotonda del Molinar fins a l'accés a la via de cintura. Aquesta intervenció tindrà un cost d'11,6 milions d'euros.
Dins aquest pla també es preveu el tram 1 del segon cinturó, un projecte imprescindible per tal de poder reduir el nombre de vehicles que hi ha a la via de cintura". "Es tracta d'un projecte de mobilitat sostenible perquè preveu la construcció de vials cívics i un gran aparcament dissuasiu per fomentar el transport públic i a més, minimitza l'impacte paisatgístic perquè prop d'un quilòmetre anirà soterrat" ha exposat Galmés. Per altra banda ha confirmat que aquesta serà "l'única" gran infraestructura que l'equip de govern impulsarà durant aquesta legislatura i que hi invertiran més de 110 milions d'euros.
A més, el president del Consell de Mallorca ha aprofitat per reivindicar davant Madrid que és "més que necessari" que reafirmin el conveni de carreteres amb la institució insular. "És lamentable que Mallorca no rebi ni un euro per millorar les infraestructures d'aquesta terra, quan podem observar que altres indrets de l'estat espanyol sí que en reben", ha denunciat. Per altra banda ha subratllat que aquest pla d'accessos "no és la solució definitiva" als problemes d'inseguretat i d'embossos que pateix Mallorca, però "sí que els reduirà".