El Consell de Mallorca ara vol captar més turistes nord-americans
La institució insular s'ha reunit a Nova York amb mitjans de comunicació i representants del sector per promocionar l'illa
PalmaEn ple debat sobre els efectes de la turistització a les Illes i després de les protestes ciutadanes reclamant un canvi de model, el Consell de Mallorca intenta ara captar més turistes nord-americans i fa promoció amb "un pla d'acció i comunicació centrat en el mercat dels Estats Units", segons ha anunciat la institució insular mitjançant un comunicat. De fet, la Fundació Mallorca Turisme ha fet una enquesta per "analitzar el mercat i donar a conèixer entre els visitants nord-americans l'estratègia de l'illa", la qual, segons el Consell, està "compromesa amb el turisme responsable i la preservació del patrimoni cultural, mediambiental i social".
La directora insular de Turisme, Susanna Sciacovelli, es va reunir –la nota de premsa diu que va fer una trobada de networking– amb mitjans de comunicació, creadors de contingut i representants del sector turístic –la institució insular va batiar la trobada com a Mallorca Meets NYC– per promocionar l'illa. Segons explica el comunicat, l'acte va incloure "un toc especial del cantant mallorquí Borja" que va interpretar la cançó Mallorca –en castellà i amb imatges promocionals de l'illa.
Una altra iniciativa ha estat fer "un primer estudi sobre el perfil del turista nord-americà", el qual, de moment, només s'ha pogut dur a terme a la Costa Est. "Mallorca s'està guanyant el reconeixement dels viatgers de la Costa Est per la seva dedicació a la sostenibilitat". De fet, el Consell assegura que bona part dels viatgers nord-americans considera que l'illa "està a l'avantguarda del turisme sostenible". A més, un 67% de les persones que ha participat en l'estudi opina que "els residents senten un fort orgull per ca seva".
"La curiositat dels viatgers nord-americans es desperta amb els sabors de la gastronomia i els seus vins", continua el comunicat del Consell, que assegura que "el 58% dels enquestats sent molta curiositat per conèixer la cuina local de Mallorca". A més, el Consell ha inclòs a l'enquesta les protestes contra el que denomina "over-tourism", és a dir, saturació. "El 89% dels viatgers nord-americans no està al corrent dels esdeveniments a Mallorca ni li preocupa l'impacte d'aquest fenomen", tranquil·litza la institució. "Entre l'11% que ha sentit a parlar de les protestes, el 69% considera que no té un impacte negatiu en la seva decisió".
Això sí, cal remarcar que aquesta enquesta que s'ha encarregat a l'empresa privada Heart and Mind LLC –el Consell no concreta el cost d'aquest treball– s'ha dirigit al turisme de luxe i s'ha fet entre un miler de viatgers amb ingressos de, com a mínim, 75.000 euros que viuen a Nova York, Filadèlfia, Boston, Baltimore i Washington DC.
Fa anys que Mallorca va darrere del turisme nord-americà. La presidenta del Consell la legislatura passada, Catalina Cladera, va assegurar que és un mercat que interessa molt pel seu poder adquisitiu. Cladera va celebrar de valent l'arribada del primer vol procedent de Nova York a Mallorca, i el va comparar amb l'expedició de Juníper Serra. "Tornam a obrir llaços amb els Estats Units, així com ho va fer fra Juníper Serra; la història es repeteix", va dir el juny de 2022.
D'altra banda, la institució insular vol fer servir fons de l'ITS per lluitar contra l'oferta il·legal i continuar promocionant Mallorca com a destinació sostenible per afavorir "la desestacionalització, l'activació de productes turístics per a la temporada baixa i projectes per millorar la connectivitat de l'illa".