Mobilitat
Societat17/04/2024

El Consell de Mallorca duu el carril Bus-VAO als tribunals

La institució insular assegura que els accidents varen passar de 27 el 2022 a 55 el 2023 en aquest tram de l'autopista de Llucmajor

PalmaEl Consell de Mallorca ha reclamat davant de la justícia la retirada immediata del carril Bus-VAO de l'autopista de Llucmajor en sentit Palma. La institució insular ha interposat un recurs contenciós administratiu al Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) per exigir que es llevi el carril. El recurs, que ha estat admès a tràmit, demana que es deixi sense efecte la resolució de la Direcció General de Trànsit (DGT) del passat 31 de gener, la qual dictaminava la continuïtat d'aquesta infraestructura. La retirada immediata seria una mesura cautelar mentre es resol la reclamació.

La resolució de la DGT que ordenava la continuïtat del carril Bus-VAO té un any de vigència. Si la sentència judicial és favorable i arriba quan acabi el termini de validesa, la reclamació del Consell no tindria cap efecte. Així les coses, el conseller insular de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio, ha explicat que "si la suspensió de la vigència del carril no és possible", demanarà que "se suspengui només durant la temporada turística".

Cargando
No hay anuncios

Rubio ha acusat la DGT de "no escoltar el Consell de Mallorca, que és el titular de la carretera" i d'incomplir el Reglament General de Circulació, que diu que "els titulars de la carretera emetran un informe previ i vinculant sobre les restriccions de circulació". "Demanam que ens deixin treballar en el marc de les nostres competències", ha recalcat Rubio.

Cargando
No hay anuncios

Aquest carril es va implantar com una prova pilot per comprovar si era una mesura eficient. Segons ha explicat Rubio, els informes elaborats pel Consell demostren que entre l'1 de gener i el 31 d'octubre de 2023 els accidents de l'Ma-19 en sentit Palma augmentaren de 27 a 55 respecte del 2022. No obstant això, a la mateixa carretera en sentit aeroport, que no té carril Bus-VAO, les incidències varen baixar de 37 a 32. Així mateix, apunten que l'ocupació d'aquest carril va ser d'una mitjana d'entre un 7% i un 10% durant l'estiu, mentre que els altres dos carrils superaven el 65%. "Aquests informes demostren que a la pràctica no ha funcionat i, per això, en rebutjam la continuïtat", ha aclarit Rubio.