El Consell de Mallorca diu que passarà de fer una promoció turística "de canonades" a una "de cirurgia"
El projecte guanyador del concurs per a la marca Mallorca 2024 pretén promoure la convivència entre residents i turistes
PalmaEl Consell de Mallorca ha anunciat que passarà de fer una promoció turística "de canonades" a una "de cirurgia" amb l'objectiu de resoldre "el problema de digestió de demanda que té Mallorca", segons ha assegurat el conseller insular de Turisme, José Marcial Rodríguez. "Hem de construir la identitat de l'illa i convèncer els ciutadans que el turisme és part de la solució i no del problema", ha afegit. Per millorar la convivència en el marc del desenvolupament sostenible de l'activitat turística i posicionar l'illa, l'òrgan assessor de la Fundació Mallorca Turisme (FMT) ha presentat el projecte d'Andy Stalman i la seva empresa Totem, guanyador del concurs per a la marca Mallorca 2024.
El lideratge de l'illa en el sector "ha duit el Departament de Turisme a afrontar aquest canvi i a apostar per aquest projecte", ha afirmat Rodríguez. El projecte de brànding consisteix a crear "una proposta de valor diferenciadora combinada amb la comprensió profunda que permeti entendre les dinàmiques globals del turisme i tingui un impacte significatiu" , segons Andy Stalman. Tot això sense deixar de banda la convivència harmoniosa entre residents i turistes. "Les persones que viuen a Mallorca no s'han de sentir com l'ambaixador, sinó com la marca. Hem d'intentar trobar els punts de trobada, no els de desacord", ha recalcat.
Per aconseguir-ho, Stalman ha exposat la necessitat d'aprofundir en l'anàlisi detallada de la situació i ha assegurat que es troben en una fase d'escolta activa per transformar un entorn enfocat en els problemes en un ambient que prioritza les oportunitats. En tot cas, l'equip de Totem encara està fent una sèrie d'activitats per comprendre millor l'illa, la seva idiosincràsia i les seves necessitats.