El Consell de Mallorca premiarà els consumidors de producte local
L'executiu insular ha presentat aquest divendres el seu Pla de Reactivació econòmica i social, dotat amb 89 milions d'euros
PalmaLa presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, acompanyada per la vicepresidenta primera, Bel Busquets i la vicepresidenta segona, Aurora Ribot, ha presentat el Pla de reactivació econòmica social, dotat amb un pressupost de 89 milions d'euros. Una de les línies principals del projecte és el producte local, el qual volen potenciar amb una campanya de fidelització per als consumidors de quilòmetre zero. Així, ha explicat Busquets, els clients veuran recompensada una part de la seva compra.
Per tal de dur a terme la iniciativa, el Consell crearà l'etiqueta "Producte de Mallorca", com a símbol de garantia. "Els agricultors i ramaders han jugat un paper molt important durant aquests primers moments de confinament i ara els ho hem de retornar consumint producte de proximitat", ha animat la vicepresidenta.
Aquesta acció forma part d'un dels quatre eixos en què s'estructura el pla, que conté 72 mesures en total. Tot i això, ha puntualitzat la presidenta, "és un projecte viu, participat i coordinat", de manera que es podrien augmentar tant les actuacions com el finançament". Això darrer, però, depèn de si el Consell pot disposar o no dels romanents. "Estam pendents dels acords entre la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i el govern espanyol per poder aspirar a més recursos i poder superar els 100 milions d'euros.
Es duplica l'atenció a domicili de gent gran
Així, el pla es divideix en tres àmbits: ciutadania, economia, municipis i Consell, en els quals s'invertiran 25, 20, 40 i 2 milions d'euros, respectivament. Dins les mesures plantejades per a les persones, Cladera ha destacat l'atenció a la gent gran. El Consell duplicarà el servei d'atenció integral a domicili a les persones dependents, que ja s'ofereix a 16 municipis i que serà compatible amb les residències. En aquesta línia, la presidenta ha anunciat l'obertura de la novena planta de la residència La Bonanova, amb 60 places, i la propera millora de la vuitena.
Per a la gent sense llar ha anunciat que quan els espais habilitats per acollir-la, com ara l'hipòdrom Son Pardo o el poliesportiu de Sant Ferran, tornin a la seva activitat, l'executiu insular "habilitarà un centre nou amb 50 places", juntament amb l'ampliació d'altres 50 places dins els programes Housing Fest i Housing Led.
Una aposta per l'economia local
En relació amb el segon eix, l'economia, Cladera ha deixat molt clar que "la temporada turística no està perduda", però que cal "fer el possible per activar els sectors". A banda de potenciar el producte local, ha afirmat que es dotarà d'ajudes les petites i mitjanes empreses –en mans de les quals està el 85% de l'economia balear– "per aportar liquiditat". També crearan línies de finançament de microcrèdits destinats a l'emprenedoria i ajudes pels comerços i la restauració, tot amb l'objectiu de convertir Mallorca en "una destinació líder i segura".
El Consell reafirma el seu compromís amb el municipalisme amb la dotació més elevada de tot el pla als ajuntaments, de 40 milions d'euros concretament. Aquesta inversió està pensada per fer millores en els municipis i activar l'economia d'empreses locals, sobretot de la construcció. Cladera ha anunciat que aquest mateix dissabte donen sortida al Pla d'obres i serveis amb els municipis i que properament engegaran el Pla de mobilitat sostenible.
"Les crisis són oportunitats", ha manifestat Cladera, i per això el Consell vol aprofitar la situació per modernitzar la institució. Amb 2,9 milions d'euros, pretén "simplificar l'administració i agilitzar els procediments", ha assenyalat la presidenta. En aquest sentit, es reprendrà la feina iniciada amb el Govern balear en matèria de la Llei dels consells insulars, que va quedar aturada a conseqüència de l'estat d'alarma.