El Consell de Mallorca substituirà els marges simulats per barreres de fusta a la carretera de Sóller
El conseller de Mobilitat i Infraestructures ha dit, però, que la tècnica de pedra en sec no es pot fer servir damunt l'asfalt
El Consell de Mallorca ha anunciat que substituirà els murs de seguretat prefabricats amb pedra natural i formigó per barreres de fusta a la carretera que uneix Palma i Sóller. El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, ha explicat en una roda de premsa que el canvi s'ha fet per respondre a les peticions del Gremi de Margers i ARCA, però ha assenyalat que el mur de seguretat en cap cas es pot fer seguint la tècnica de pedra en sec.
"Tots els ampits de pedra natural instal·lats a les carreteres de Mallorca estan construïts amb els mateixos materials que s'estaven fent servir a la carretera de Sóller perquè són ampits i no marges", ha comentat Sevillano. També ha explicat que a l'illa no n'hi ha cap que estigui fet de pedra en sec, i que no es pot utilitzar aquesta tècnica damunt l'asfalt.
El conseller ha explicat que davant la polèmica suscitada i a vegades "malintencionada", referint-se a les crítiques del Partit Popular, se substituirà el sistema de contenció. "No volem que hi hagi cap mena de dubte envers el compromís i la sensibilitat del departament amb els valors patrimonial de la Serra", ha afegit. Sobre el batle de Sóller, el popular Carlos Simarro, Sevillano ha dit que "està mostrant la pitjor cara de la política" perquè "va demanar barreres de fusta i avui diu a la premsa que ja no les vol".
Les tasques per substituir la part ja instal·lada i col·locar el sistema nou de protecció començaran els pròxims dies i es perllongaran una setmana i mitja. L'actuació s'està fent a la sortida nord del túnel de Sóller, al quilòmetre 28,3. La intervenció s'ha fet perquè la barrera metàl·lica de protecció que hi havia va quedar danyada a causa de l'impacte d'un vehicle que va patir un accident. La barrera va evitar que caigués d'una altura de cinc metres, segons ha apuntat el Consell en un comunicat.
Sevillano també ha subratllat que la barrera de fusta no farà ús de ciment, morter ni formigó per fixar-la. Quan es tingui el nou material, es retirarà l'ampit prefabricat i es col·locarà la barrera de fusta simultàniament per no afectar la seguretat dels vehicles que circulin per la via.
En un principi, el Consell pretenia substituir un tram de 70 metres, però ara s'incrementarà la distància. Per una banda, es canviarà el tram de barrera metàl·lica que no va quedar danyat per l'accident i que fa aproximadament 25 metres, mentre que també se substituirà la rampa d'accés al torrent, que també té una barrera metàl·lica d'uns 12 metres.