El Consell modifica el pla de carreteres per suprimir 26 grans obres a Mallorca
L'aprovació definitiva del nou model està prevista per a la nova legislatura
PalmaEl Consell suprimirà 26 variants i desdoblaments previstes en el Pla director sectorial de carreteres actual, que es va redactar el 2009, per complir amb els Acords de Raixa. El nou pla, anunciat aquest dilluns pel conseller de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, Iván Sevillano, "implicarà un model nou, més verd i resilient, que planificarà tota una xarxa de carrils bici i per a vianants, i que preservarà el territori i el paisatge de Mallorca".
El nou model té per objectius fer més segures les carreteres de Mallorca, millorar la fluïdesa del trànsit i optimitzar la mobilitat, a més de modernitzar la xarxa de carreteres de l'illa i potenciar la xarxa secundària. El departament insular preveu fer "l'aprovació inicial aquesta legislatura", tot i que per temes burocràtics han avançat que l'aprovació definitiva ja serà la que ve.
El Departament de Mobilitat i Infraestructures ha incorporat, en coordinació amb el Departament de Territori, una esmena per deixar sense efecte les grans obres previstes en la modificació 3 del Pla Territorial, en vigor actualment. Això suposa deixar sense efecte, de manera immediata, planificacions d’actuacions com el tram V de la via connectora (prolongació Ma-30: tram III: Ma-13 Ma-11) i les variants de Campos, Can Picafort, Artà sud, Andratx est, Calonge i s’Horta Sud, Llombards, Llucmajor nord, Cas Concos, Petra sud i nord, Sencelles, Sineu, Muro, Santa Eugènia, Manacor oest i sud, ses Salines, Portocristo (tram II), Felanitx i Alcúdia nord. També, per criteris de mobilitat sostenible i mediambientals, se suprimiran les actuacions de desdoblament als trams viaris Manacor - Sant Llorenç, Peguera-Andratx, s’Arenal -Cala Blava i polígon de Son Bugadelles.
Altres actuacions
La nova planificació de les carreteres preveu fer una "una xarxa de carril bici i vials cívics per a Mallorca" per continuar "donant alternatives a la ciutadania per incentivar una mobilitat més sostenible i saludable", ha dit Sevillano. Pel que fa a millorar la seguretat, el conseller ha avançat que preveuen "la renovació del ferm, eliminació de trams de concentració d'accidents, suavitzar corbes, disposar vorals a les carreteres que no en tenen, i que des del punt de vista mediambiental en podrien tenir, per tal de donar seguretat a les vies que han quedat antiquades".