Mobilitat
Societat31/01/2024

El Consell presentarà un contenciós si la DGT no elimina el Bus-VAO

La Direcció General de Trànsit afirma que els informes en què el Consell basa la seva petició no són vinculants

PalmaEl Consell de Mallorca ja ha preparat un requeriment per demanar a la Direcció General de Trànsit que revoqui la decisió de mantenir el Bus-VAO i que l'elimini. El conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio, ha manifestat la seva sorpresa davant la publicació al BOE d'aquest dimecres de la resolució ministerial que recull que el carril es mantindrà. "És una decisió unilateral que va en contra de la voluntat dels mallorquins, que no volen aquesta infraestructura", ha assegurat.

El requeriment és la passa prèvia a la interposició d'un recurs contenciós administratiu. "Volem estirar al màxim les vies de diàleg amb la DGT per no haver d'arribar als tribunals", ha explicat Rubio, que s'ha queixat del fet que no s'han respost les peticions de reunió que la institució insular ha adreçat al Ministeri i a la DGT.

Cargando
No hay anuncios

Rubio no s'explica com és que s'ha publicat al BOE el mateix que quan es va crear el carril: "La resolució presenta la mateixa redacció que el 2022. Estam igual. No s'ajusta a la carta remesa el desembre per la DGT, que apostava per introduir franges horàries. No s'ha modificat res".

Els informes "vinculants"

Cargando
No hay anuncios

El conseller ha explicat que "com a titulars de la infraestructura tenim potestat de fer informes vinculants i estam legitimats per demanar la retirada del carril" i, de fet, la petició d'eliminació del Bus-VAO es fonamenta en informes de tècnics del Consell que afirmen que s'ha demostrat que el carril ha suposat un increment de la sinistralitat del 50%, ha indicat manca d'ús i ha generat més embossos en els accessos a Palma.

Fonts oficials de la DGT argumenten, en canvi, que "els informes del Consell sobre l'ús del Bus-VAO com a eina de gestió del trànsit es poden tenir en compte, però no són vinculants". Els informes del Consell podrien ser vinculants només si fossin sobre qüestions tècniques, com, per exemple, que la via no suporta masses superiors a 3.500 quilograms. En aquest cas, la DGT hauria d'excloure l'ús de la via per a autocars perquè superen aquest pes, "però en tot cas no seria vinculant per a la DGT quant a l'establiment i ús de l'eina de gestió i control de trànsit que és el Bus-VAO, ja que és competència exclusiva del Ministeri d'Interior la gestió, el control i la vigilància del trànsit".

Cargando
No hay anuncios