Massificació
Societat 11/06/2024

El Consell publicarà el setembre l’estudi de càrrega a les carreteres de Mallorca

L'institució insular anuncia que el projecte de reforma de la carretera entre Sóller i el port costarà cinc milions d'euros

ARA Balears
3 min
La carretera de Sóller en un dia entre setmana a les 14.00 hores, plena de cotxes aparcats i circulant

SóllerEl Consell de Mallorca publicarà el setembre l'estudi de càrrega a les carreteres de l'illa, a partir del qual "prendrà mesures contundents" contra la massificació turística. Arran d'això, el president de la institució insular, Llorenç Galmés, ha criticat aquest dimarts que es debati en el Parlament una Proposició de Llei per regular l'entrada de cotxes i ha rebutjat prendre decisions "sense cap estudi". "No es tracta d'imposar des del Parlament al Consell de Mallorca, sinó que hauria d'haver-hi un debat profund per fer front a aquesta greu problemàtica de saturació de les carreteres de l'illa", ha remarcat Galmés. També ha destacat que amb la publicació de les conclusions de l'estudi es permetrà "prendre mesures valentes, reals i eficients". Al juliol, es convocarà la Comissió de Mobilitat a la institució insular, amb tots els partits polítics i sectors afectats en la matèria.

Així mateix, ha retret a l'anterior equip de govern en el Consell que no varen fer "cap estudi ni informe" sobre la quantitat de cotxes que hi ha a l'illa i la capacitat de càrrega de les carreteres, a partir del qual es poguessin treure conclusions. "Després de vuit anys sense cap estudi, ara no podem prendre accions, al setembre quan tinguem conclusions prendrem mesures contundents", ha insistit. En aquest sentit, ha subratllat que quan va entrar el nou equip de govern es van començar a realitzar estudis i a recollir informes per fer una radiografia i "saber quin és el problema" per, posteriorment, "aplicar solucions de manera ràpida i eficient". "Si s'ha de regular, es regularà, i si s'han de prendre altres accions des del Consell, ho farem", ha insistit. No obstant això, en relació amb la possibilitat de limitar l'entrada de cotxes, ha considerat que "no es pot avançar cap iniciativa".

Igualment, ha aprofitat per arremetre contra MÉS per Mallorca, que ha presentat la Proposició de Llei, per "no fer res" durant els vuit anys que ha format part del govern. "És totalment surrealista aquesta opinió", ha criticat.

Reforma de la travessia de Sóller

El Consell de Mallorca reformarà la carretera que enllaça la localitat de Sóller amb el port, que passa al costat del nucli urbà, per un pressupost de cinc milions d'euros amb la finalitat de millorar la mobilitat del municipi, un dels més afectats per la saturació de trànsit a l'illa. La iniciativa pretén millorar la fluïdesa del trànsit i inclourà aparcaments dissuasius de més de 300 places per treure cotxes del nucli urbà, a més de tenir un vial cívic de dos quilòmetres. El projecte està en fase de redacció i posteriorment s'iniciarà tot el procés tècnic, la licitació i l'adjudicació de les obres, que tindran una durada de poc més d'un any i que podrien començar a finals de 2025.

Es reformarà el tros de carretera que va de la rotonda de l'entrada de Sóller a la rotonda del Monument. Es construirà un vial cívic d'uns tres metres d'ample que serà d'ús compartit per a vianants i bicicletes de passeig. A la calçada principal es mantindran els aparcaments en línia a cada costat en la major part de la travessia. Per donar una solució al problema de seguretat dels encreuaments per als vianants, es construiran quatre rotondes noves i s'eliminaran els carrils centrals que permeten girar cap a l'esquerra. Les rodones se situaran a l'encreuament del camí de Son Pons, la intersecció amb el carrer del Capità Angelats, en la intersecció amb el camí del Camp Llarg, i l'accés a la carretera de Deià, a l'altura del torrent dels Cinc Ponts.

Per la seva banda, Galmés ha explicat que, una vegada ateses les peticions de l'Ajuntament, la institució insular ha proposat aquest projecte de millora perquè sap que "Sóller és un dels municipis de Mallorca que sofreix més la saturació del trànsit".

stats