Consubal denuncia OK Mobilty per no lliurar les condicions dels seus contractes
Segons ha explicat el president de Consubal, Alfonso Rodríguez, han rebut un gran nombre de queixes pel sistema de signatura dels contractes als punts de lloguer
PalmaL'associació de consumidors i usuaris de les Illes Balears (Consubal) ha denunciat el rent a car OK Mobility davant l'agència espanyola de protecció de dades per un presumpte incompliment de la Llei Orgànica de Protecció de Dades (LOPD) per no lliurar còpia de les condicions generals del contracte als clients abans de signar-ho. L'organització ha rebut queixes i denúncies d'usuaris que han tingut dificultats per obtenir informació precontractual obligatòria abans de la signatura del contracte de lloguer del vehicle.
Segons ha explicat el president de Consubal, Alfonso Rodríguez, han rebut un gran nombre de queixes pel sistema de signatura dels contractes als punts de lloguer, ja que el client és obligat a firmar en una petita tauleta tàctil sense possibilitat de poder llegir el contingut del contracte. "A més de fer servir un dispositiu molt petitó, demanes una còpia del contracte i t'ho neguen", comenta. Segons diu Rodríguez, l'argument de la companyia és que el sistema informàtic no permet imprimir el contracte fins que no està signat, cosa que és il·legal. "A més, un cop està firmat només inclou preu i característiques del vehicle, res de condicions generals o les possibles penalitzacions en cas d'incompliment", censura.
La normativa vigent, recull l'associació, estableix que la informació precontractual haurà de ser clara i comprensible, i serà rellevant, veraç i suficient sobre les característiques principals del contracte, en particular sobre les seves condicions jurídiques i econòmiques. A més, la llei determina que els termes d'aquesta informació es facilitaran en un format fàcilment accessible, garantint en el seu cas l'assistència necessària, de manera que se n'assegurin l'adequada comprensió i permetin la presa de decisions òptimes per als seus interessos.
Rodríguez ha criticat que aquests requisits s'incompleixen reiteradament, per la qual cosa s'ha posat el fet en coneixement de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) i davant dels serveis d'Inspecció de Consum del Govern balear amb l'objectiu que examinin la documentació aportada, facin les investigacions necessàries i es prenguin les mesures oportunes.