Consubal denuncia vuit companyies aèries per demanar el certificat de residència abans del final de la reserva
L'associació assegura que aquestes empreses incompleixen la Llei de pressupostos generals de l'Estat
PalmaL'organització de consumidors i usuaris de Balears (Consubal) ha denunciat davant Consum un total de vuit companyies aèries per incomplir l'obligació de no demanar el certificat de resident fins al final de la reserva, segons ha informat Europa Press. El portaveu de l'entitat, Alfonso Rodríguez, ha interposat una nova denúncia contra Edreams, Iberia, Vueling i Air Europa perquè "continuen sol·licitant la condició de resident a les Balears al principi del procés de reserva i compra de bitllets d'avió".
L'associació ha recordat que les aerolínies estan incomplint la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021, que les obliga que, a partir de l'1 de març d'enguany, no puguin sol·licitar als consumidors que indiquin la seva condició de resident fins al final del procés, amb la finalitat de garantir que no puguin disposar de tarifes diferents en funció de si el passatger és o no és resident.
Rodríguez ha explicat que en la denúncia s'han inclòs les empreses Lastminute, Viajes Carrefour, Expedia i Rumbo "per no indicar o entorpir l'opció de l'aplicació de la condició de resident" per obtenir el descompte del 75%.
Des de Consubal recalquen que "sempre s'ha mantingut la sospita que les companyies utilitzaven una doble tarifa per a aquelles reserves amb dret al descompte de resident, incrementant, de manera considerable, el preu del passatge". El president de l'associació ha subratllat que "les companyies disposaven de temps fins al març passat per fer els canvis oportuns en les seves webs", la qual cosa, ha afegit, "no ha estat així en les companyies denunciades".