Consum planteja limitar la publicitat de joc online de la 1 a les 5 h de la matinada
Vol que les ràdios i televisions només en puguin emetre en aquest període de quatre hores per protegir col·lectius vulnerables com els menors
PalmaEl Ministeri de Consum prepara un reial decret que planteja limitar la publicitat de joc online perquè les ràdios i televisions només en puguin emetre durant un període de quatre hores, de la 1 a les 5 h de la matinada, per protegir col·lectius vulnerables com els menors, segons ha informat l'agència Efe.
Així ho traslladarà el ministre Alberto Garzón als agents econòmics i socials que formen part del Consell Assessor del Joc Responsable (CAJR), amb els quals començarà una ronda de contactes a partir d'aquest dijous.
Aquesta mesura s'inclouria dins un reial decret "molt ampli" que ha començat a elaborar Consum per regular la publicitat relacionada amb el joc, que contindrà més mesures que, de moment, no s'han especificat.
Aquesta limitació afectaria ràdios i televisions, segons les fonts, que han insistit que "no és una imposició, sinó un punt de partida". Consum té clar que és necessària una regulació per posar fi al problema social en relació amb el joc.
El reial decret en què treballa el Ministeri desenvolupa la Llei 13/2011 de regulació del joc, una norma que abasta la publicitat, el patrocini i la promoció de les activitats relacionades amb el joc, així com aspectes relatius a la protecció de les persones consumidores i les polítiques de joc responsable.