Societat24/02/2022

Consum tramita un miler de reclamacions relacionades amb el covid durant el 2021

La majoria són per bitllets o serveis anul·lats per l'alerta sanitària i que s’havien pagat prèviament

ARA Balears
i ARA Balears

PalmaLa Direcció General de Consum va tramitar, durant el 2021, un total de 985 reclamacions relacionades amb el covid, com ara l'anul·lació de bitllets o de serveis a causa de l'alerta sanitària i que s'havien abonat prèviament. Es tracta de 871 reclamacions tramitades a Mallorca, 67 a Eivissa i 47 a l'illa de Menorca, segons recull la memòria del 2021 elaborada pel Servei d'Atenció al Consumidor.

A més, nou de cada deu reclamacions relacionades directament amb la pandèmia es varen fer als sectors de serveis d'esbarjo, d'oci, i de transports (un 93,4% del total). La resta han estat de sectors molt diversos, com els béns de consum, els serveis financers, l'habitatge i els serveis d'assistència tècnica i reparació, entre d'altres.

Cargando
No hay anuncios

En total, al llarg del 2021 s'han tramitat un total de 7.708 reclamacions o denúncies (5.903 de Mallorca, 765 d'Eivissa, 534 de Menorca, 30 de Formentera i 476 provinents d'altres comunitats o de l'estranger). Es tracta d'una xifra lleugerament inferior a les 8.974 que es varen tramitar l'any anterior. Segons Consum, aquesta baixada s'explica per la davallada de l'activitat consumista en general, així com la menor compra de béns i serveis a causa de la pandèmia (viatges, lloguer de vehicles, etc.).

Àmbits de les reclamacions

Pel que fa al tipus de reclamacions, 1.664 estan relacionades amb l'adquisició de béns de consum; 1.569, amb telecomunicacions; 1.234, amb transports; 975, amb esbarjo i oci; 678, amb la compra de serveis bàsics (subministrament d'electricitat, aigua o gas); 385, amb serveis financers; 68, amb habitatge, i 728, corresponien a altres serveis.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a l'atenció de consultes, l'any passat se'n varen atendre un total de 12.934 (10.077 a través de les oficines de la Direcció General de Consum i 2.857 al telèfon del consumidor disponible, el 900 166 000). El servei de cita prèvia, per la seva banda, va assolir nivells semblants als que hi havia abans de la pandèmia, tot i les restriccions vigents en diferents moments del 2021. Es varen concertar 6.290 cites, mentre que l'any 2020 foren 5.541 i el 2019, un total de 6.501.