Cort modificarà el Pla de Mobilitat perquè prioritza massa el medi ambient

"El PMUS posa per davant de l'usuari el tema mediambiental i la idea és recuperar l'espai del ciutadà de Palma o el visitant", argumenta el regidor de Mobilitat

Entre altres coses, el PMUS preveu ampliar la zona ORA de Palma.
01/09/2023
2 min

PalmaL'àrea de Mobilitat de Cort, encapçalada per Toni Deudero, està estudiant com "modificar el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS)". "Hi ha coses que no ens agraden", assegura el regidor en aquest sentit en declaracions a l'ARA Balears. Segons Deudero, "la protecció del medi ambient està per damunt de la persona i de la llibertat de deambulació per la ciutat amb normalitat", lamenta l'edil, que també gestiona l'àrea de Polígons Industrials.

"Sigui quin sigui el model de mobilitat que hagi escollit la persona –a peu, en bicicleta, vehicle de mobilitat personal o cotxe privat–, el PMUS prioritza per davant de l'usuari el tema mediambiental i la idea és recuperar l'espai del ciutadà de Palma o el visitant, sense deixar de tenir en compte el medi ambient", argumenta Deudero. Per tot això, assegura que estan valorant “de quina manera es pot modificar per fer-lo més consensuat i amb més criteris”. Si bé reconeix que “els primers esborranys contenien iniciatives del PP, al final ha quedat una cosa diferent”. 

Amb modificacions o no, una de les qüestions que preveu el PMUS és ampliar la zona ORA de Palma –concretament, amb 12.000 places–, la qual cosa també està "revisant" l'actual equip de govern. "No és que vulguem fer-ne una ampliació immediata, està reflectit al pla i hem de veure com es fa", puntualitza. Malgrat que certs barris de Palma, com ara Santa Catalina, ja han reclamat aquesta ampliació per garantir l'aparcament dels residents, Deudero manté que no tenen cap zona prioritària per on començar a aplicar-la.

El carril bici de la plaça d'Espanya no tornarà, almenys a curt termini

En matèria de bicicletes, Deudero recorda que estan treballant en una xarxa de carrils que incorpori els vehicles de mobilitat personal. "Volem fer un estudi de seguretat viària de la xarxa i una previsió de creixement, per tenir clar per on actuar i poder prendre decisions", concreta. No obstant això, l'edil no especifica si ampliaran els quilòmetres de carril bici ni per on.

En el cas del carril que travessa la plaça d'Espanya, Deudero reconeix que no han "trobat ni estudiat ni fet la solució" i que, en qualsevol cas, "a curt termini és impossible que continuï allà, perquè la prioritat és la seguretat dels vianants". Pel que fa a BiciPalma, afirma que continuarà sent "un servei per a residents, tal com s'ha dit en altres ocasions". Si bé "la idea és anar incrementant el servei", això ha d'anar lligat al fet que "la bici tingui una via raonablement correcta quant a la pavimentació".

stats