Ecologia

Cort preveu que els busos d'hidrogen puguin circular a final de 2023 o principi de 2024

Abans s'han de resoldre les deficiències tècniques que afecten la planta d'hidrogen de Lloseta

Un bus de l'EMT de Palma. / EMT
ARA Balears
23/08/2023
1 min

PalmaL'Ajuntament de Palma preveu que els autobusos d'hidrogen puguin circular a final de 2023 o principi de 2024. Segons s'ha informat, la previsió és que, a final d'any, es puguin haver resolt les deficiències tècniques que afecten la planta de la companyia Power to Green Hydrogen, ubicada a Lloseta, de la qual depèn el subministrament d'aquests autobusos de l'Empresa Municipal de Transports (EMT). Així ho ha indicat el tinent de batle de Mobilitat i Polígons Industrials, Toni Deudero, després de reunir-se amb el CEO d'Enagás Renovables, Antón Martínez, i el gerent de Power to Green Hydrogen a les Illes Balears, Sebastià Barceló.

Fons de Cort han explicat que la reunió forma part del calendari de trobades que, des del mes de juliol, han duit a terme responsables polítics i tècnics del Consistori, a més dels directius de les empreses vinculades a aquest projecte, amb "la intenció de trobar solucions ràpides i efectives als problemes de funcionament de la planta de Lloseta". Aquestes disfuncions impedeixen que l'Ajuntament pugui posar els autobusos d'hidrogen a l'abast dels usuaris del transport públic urbà de Palma.

Al llarg d'aquesta darrera sessió de feina, que s'ha desenvolupat a les oficines de l'EMT, el gerent de Power to Green ha informat que l'empresa Accelera, pertanyent al grup nord-americà Cummins i proveïdora de l'electrolitzador, confia a haver resolt els actuals problemes tècnics a final d'enguany, de manera que la planta podria estar novament operativa abans d'acabar 2023 o, en tot cas, a principi de 2024.

stats