Ella Global Community és "una organització internacional" que treballa per "promoure la visibilitat i l'empoderament de les dones queer i persones no binàries a través del poder de la comunitat i la innovació", segons asseguren a la seva pàgina web. A banda dels diferents projectes que tenen en marxa en diferents països, l'empresa organitza l'Ella Festival, que enguany s'ha duit a terme a Colòmbia i Mèxic, i que l'any que ve es farà també a Mallorca. La programació serà de cinc dies i el preu de les entrades és de 499,8 euros. En aquest cas, la localització prevista també se situa al barri de Santa Catalina.
La responsable del Pride de Palma: "Vindrà gent del camp que potser no ha vist mai una lesbiana"
Entre 7.000 i 10.000 persones es concentraran a la Feixina i els seus voltants entre el 18 i el 28 de juny
Palma"Posicionarem Mallorca com una destinació LGTBQI. És una oportunitat de negoci: el turisme LGTB gasta molt més que el turista regular, uns 180.000 milions de dòlars, i és un turisme interessant, culte, agradable". Així ha valorat Kristin Hansen, la presidenta de l'organització encarregada de muntar la primera Pride Week per a l'Ajuntament Palma –Ella Global Community–, aquest esdeveniment, que preveu mobilitzar milers de persones entre els dies 18 i 28 de juny.
Hansen espera que la Feixina –ubicació escollida per a la cita– aculli entre 7.000 i 10.000 persones en una setmana, segons ha afirmat aquest divendres en la roda de premsa de presentació. Aquest anunci arriba només un dia després de la reunió de la Federació d'Entitats Veïnals de Palma amb l'Ajuntament precisament per reclamar mesures davant la massificació del barri de Santa Catalina. La Federació reclama, entre altres accions, reduir-hi un 50% les terrasses i el Consistori, per la seva banda, s'ha compromès resoldre per escrit les seves peticions el 28 de juny.
Amb una programació centrada en xerrades sobre emprenedoria, ioga i "culte a l'ànima" per visibilitzar el col·lectiu, aquesta organització vol ser un revulsiu per a Palma. Tot i que Hansen considera que ja s'acosta a "la ciutat cosmopolita que volem que sigui", la imatge que ha dibuixat tant de l'illa com de la ciutat és encara lluny d'això. "Quan vaig venir fa 18 anys, no sabia on sortir, com relacionar-me o on trobar una dona", ha declarat. A més, el Pride Week Palma es planteja com un pol d'atracció per a la Part Forana: "Vindrà gent del camp que potser no ha vist mai una lesbiana", ha argumentat.
La presidenta d'Ella ha enaltit durant tota la roda de premsa els beneficis de tenir un Pride propi, de la mateixa manera que el tenen Madrid, Barcelona i València. "Pots venir i fer-te una besada a la plaça de Cort. Això cal rendibilitzar-ho", ha afirmat. Hansen també ha destacat la presència que la seva organització té en fires com Fitur per atreure "el segment turístic LGBTI". "Aquestes persones després venen aquí i compren pisos. Vivim del turisme, de les immobiliàries, dels vaixells", ha apuntat com un punt positiu.
70.000 euros de pressupost
Per la seva banda, la regidora de Justícia Social, Feminisme i LGTBI, Sonia Vivas, ha defensat que pel fet de "ser d'esquerres" s'hagi de "menysprear el turisme" i que li "sembla molt bé facilitar que vingui el turisme LGTBI". "És gent que cerca la tranquil·litat, estar en calma i saber que no seran assaltats", ha assenyalat. Per això, han aprovat destinar un pressupost de 70.000 euros al Pride Week.