Les telefonades amb idees suïcides al Telèfon de l'Esperança augmenten un 88%
Un 40% dels que han sol·licitat ajuda són homes
PalmaDurant l'any 2020 el Telèfon de l'Esperança de les Illes Balears va rebre 75 telefonades amb idees suïcides, un 88% més de les que va rebre el 2019. Segons ha informat l'entitat, a través d'un comunicat, la pandèmia quasi ha triplicat les telefonades al Telèfon de l'Esperança, i l'any passat van atendre una mitjana de 8 telefonades al dia (246 cada mes), mentre que la mitjana de durada de la telefonada fou de 13 minuts.
El Telèfon de l'Esperança de les Balears rebé l'any passat un total de 2.965 telefonades i la majoria foren per problemes psicològics o psiquiàtrics. Cal destacar que es va registrar un augment d'un 72% del temps que els treballadors d'aquest servei dedicaren a l'atenció telefònica. Segons ha explicat l'entitat, a través d'un comunicat, la xifra d'hores en la que s'atengueren cridades s'eleva a 670 en tot l'any.
L'entitat ha informat que un 76% de les telefonades han estat per problemes psicològics o psiquiàtrics, un 21% per problemes familiars, un 2% per problemes assistencials i l'1% restant fou per problemes jurídics.
Pel que fa al perfil de l'usuari que ha sol·licitat l'ajuda del Telèfon de l'Esperança, un 60% eren dones i un 40% homes. La franja d'edat que més sol·licità l'ajuda del Telèfon de l'Esperança fou la compresa entre els 56 i els 65 anys, amb el 27,02% de les telefonades; seguides les persones d'entre 46 i 55 anys amb el 26,3%; de 66 a 75 amb l'11,3%; de 36 a 45 anys amb el 16,5% del total i de 26 a 35 amb el 10,5%. Els joves de 19 a 25 anys van suposar el 4,2% de les telefonades; els majors de 76 anys el 2,4% i els menors de 18 l'1,5%.