Palma
Societat28/03/2023

La Defensora de la Ciutadania alerta de les dificultats per obtenir cita prèvia a Palma

Ha assegurat que els problemes d'accés són "una pèrdua de drets"

ARA Balears
i ARA Balears

PalmaLa Defensora de la Ciutadania de Palma, Anna Moilanen, ha alertat aquest dimarts d'una "important pujada" d'expedients relacionats amb la dificultat per obtenir cita prèvia per a serveis municipals, i que això suposa "una pèrdua de drets". En relació amb aquesta situació, segons ha recollit Europa Press, Moilanen ha explicat que en el cas del servei de multes, a causa de la manca de recursos i problemes en les notificacions, "quan la ciutadania aconsegueix cita prèvia es podrien haver esgotat els terminis de presentació d'al·legacions o haver perdut l'opció de pagament amb descompte".

Així ho ha exposat en una intervenció amb motiu de la presentació de la Memòria Anual de 2022, en què ha assenyalat que l'any passat es varen treballar 546 expedients en total, dels quals 84 són d'exercicis anteriors. També ha recordat que ja va fer recomanacions el 2021 sobre els problemes de la cita prèvia, però que "lluny de resoldre's", el 2022 es varen intensificar. "Vos garantesc que la cita prèvia és encara avui, en moltes ocasions, una qüestió de sort, i no una eina com hauria de ser", ha apuntat.

Cargando
No hay anuncios

A més, ha destacat que en molts de casos, l'única via de contacte és per canals digitals, i que això suposa "una dificultat major per a la població sense competències en la matèria".

En la mateixa línia, Moilanen ha remarcat la digitalització de l'administració, i que la ciutadania "no pot veure's obligada a la via digital". També ha criticat la manca de recursos humans i materials a l'administració.

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, l'Oficina s'ha sumat a causes com ara la reivindicació de pensions que s'adeqüin més al cost real de la vida, els drets de la infància i l'adolescència, la lluita contra el càncer de mama o l'eliminació de la violència de gènere.

Balanç dels expedients gestionats

L'any passat l'equip d'Oficina de la Defensora va recuperar completament les xifres prepandèmiques. Així, s'han gestionat 543 expedients, dels quals s'han resolt el 83,4%, i sis de cada deu han estat a favor de la ciutadania. La mitjana de temps de resolució per als expedients del 2022 ha estat de 46 dies.