Denuncien que un banc de les Balears no accepta documents en català: "Em van dir que o en castellà o res"
Van exigir a un client que canviàs la llengua si volia la documentació per finalitzar un procés hipotecari

PalmaUn client d'una entitat bancària ha denunciat a l'ARA Balears que no li van acceptar la seva documentació per finalitzar un procés hipotecari perquè la va enviar en català. Segons ha detallat l'home, va fer les gestions oportunes amb una gestoria i quan va presentar-la el banc les va rebutjar "perquè estaven escrites en català".
En aquell moment, l'entitat bancària va explicar-li a l'home que si volia que tramitassin la documentació i posassin punt final a la hipoteca que l'home tenia amb el banc per la compra d'una casa havia de fer-los arribar la documentació escrita en castellà. El client del banc va fer una reclamació remarcant que el català és una llengua oficial a les Illes Balears i que tenia el dret de fer servir qualsevol de les llengües oficials, reclamació a la qual el banc va contestar amb un rotund "o en castellà o res".
L'home, que estava pendent de la documentació de l'entitat bancària per sol·licitar l'escriptura de l'habitatge que havia comprat mitjançant la hipoteca en el seu nom, no va poder fer res més que traduir la documentació i enviar-la en castellà com l'obligava l'entitat bancària. "Em vaig sentir discriminat constitucionalment, no compleixen la llei i no permeten fer gestions en català, jo ja he retirat tots els doblers que tenia a aquest banc", ha sentenciat el client.