Societat26/07/2021

Denuncien un operador de l'Infocovid per discriminació lingüística: "Això és España, parla'm en espanyol"

La víctima es negà a canviar de llengua i acabà penjant el telèfon

ARA Balears
i ARA Balears

PalmaDenuncien un cas de discriminació lingüística per part d'un treballador del servei d'Infocovid de les Illes Balears. "Som a Espanya, parla'm en espanyol" i "això és important, parla'm en castellà" són algunes de les respostes que un jove va rebre d'un operador de l'Infocovid quan intentava sol·licitar canviar l'hora per fer-se una prova PCR.

Dídac Martorell va rebre una cridada del servei d'Infocovid perquè no va poder acudir a fer-se la PCR que havia sol·licitat per "motius personals" i el treballador no va permetre al jove explicar-se perquè no parlava amb castellà. Davant aquesta situació, el jove ha decidit presentar una denúncia davant l'Oficina de Defensa dels Drets Lingüístics del Govern balear per tal de poder gaudir del "nostre dret constitucional" i "viure en mallorquí a Mallorca". Segons ha denunciat al seu compte personal de Twitter, l'operador el va intentar "obligar en reiterades ocasions" a parlar en castellà i quan no ho aconseguí optà per tenir una actitud amenaçant i intimidar el jove per aconseguir que cedís.

Cargando
No hay anuncios

Quan el treballador de l'Infocovid augmentà el to i el tractà "de males maneres", el jove li sol·licità transferir la cridada a un company que el pogués atendre en català, però aquest s'hi negà. Després d'aquesta petició, l'operador reiterà a Dídac Martorell que la pandèmia era "un tema important" i havia de parlar-li en castellà. L'operador insistí en la necessitat que Martorell giràs la llengua per dirigir-se a ell, però quan el jove s'hi nega li reiterà que "vivia a l'estat espanyol i havia de parlar-li en espanyol i no en català". El treballador de l'Infocovid ho intentà tot per aconseguir que el jove desistís de parlar-li en català, però no ho va aconseguir.

Cargando
No hay anuncios

Davant la situació de "vulnerabilitat" i la discriminació lingüística que patí, el jove informà l'operador que faria una reclamació davant l'Oficina de Defensa dels Drets Lingüístics del Govern balear i davant la resposta del treballador penjà el telèfon.

Dídac Martorell ha presentat ja la denúncia on sol·licita a l'Oficina de Defensa dels Drets Lingüístics que investigui el cas i expedienti el treballador que intenta vulnerar els drets del jove. "Com a ciutadans de les Illes Balears no podem tolerar que se'ns discrimini per motius de llengua, i el Govern de les Illes Balears no ha de tolerar que això ho faci un treballador de la institució", ha sentenciat Martorell a la denúncia.