Mobilitat
Societat13/12/2023

La DGT obliga a mantenir el carril Bus-VAO unes hores al dia

El Consell recorrerà contra aquesta resolució si no s'elimina el carril

PalmaEl carril Bus-VAO es mantindrà en funcionament, però de manera parcial, només a les hores punta del matí, quan hi ha més trànsit. Així ho ha comunicat la Direcció General de Trànsit (DGT) al Consell de Mallorca en una carta que respon a la petició de la institució insular per eliminar-lo. A la missiva, la DGT admet que el Bus-VAO necessita millores i, per això, proposen la possibilitat de fer-hi canvis, com el funcionament parcial de la via.

El Consell de Mallorca reclama a la DGT, des de fa mesos, deixar sense funcionament del carril Bus-VAO, una de les mesures estrella del PP durant la campanya electoral, juntament amb l'eliminació del límit de velocitat de 80 km/h a la via de cintura de Palma. Però mentre que aquesta darrera mesura només depèn del Consell, la del carril Bus-VAO és competència de la Direcció General de Trànsit. Per això, des de l'estiu, el Consell ha presentat diferents informes justificatius a la DGT per demanar l'eliminació d'aquesta via. De fet, davant la manca de resposta de Madrid, el PP havia registrat una moció al ple de demà de la institució insular per instar la DGT a emetre una resolució favorable "amb la major urgència i agilitat" i basada en els informes "per raons d'ocupació, funcionament i sinistralitat".

Cargando
No hay anuncios

El Consell hi recorrerà en contra

La decisió de la Direcció General de Trànsit encara no és ferma, tot i que es preveu que ho sigui el mes de gener. Per això, el conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio, ja ha anunciat que la intenció del Consell és recórrer contra aquesta decisió.

Cargando
No hay anuncios

Rubio ha assegurat que aquesta proposta de la DGT "és del tot insuficient" i s'ha referit als informes presentats pel CIM que "corroboren que el carril Bus-VAO ha doblat el nombre d’accidents i, a més, incrementa els embossos dels accessos a Palma". Rubio ha afegit que els serveis jurídics "consideren que els informes del Consell són vinculants i la DGT ha d’escoltar la voluntat de l’Administració titular de la carretera". Per tot això, el conseller insular ha anunciat que demanarà una reunió urgent amb el Ministeri d'Interior per tractar aquesta qüestió, a més de reclamar la creació d'una comissió tècnica amb totes les administracions implicades.

El carril Bus-VAO ocupa el carril esquerre de l'autopista Ma-19 entre els punts quilomètrics 2,6 i 6,5 entre l'aeroport i Palma i va entrar en funcionament el mes de novembre de 2022.

Cargando
No hay anuncios