El director de TUI a les Balears adverteix: "Si no es fa promoció per a les Illes, la competència sí que ho farà"

Iago Negueruela considera que el debat s'ha de centrar en l'ordenació, més que en la publicitat turística

Els carrers dels voltants de la Seu, plens de turistes.
02/09/2022
2 min

PalmaEl director del touroperador alemany TUI a les Illes Balears, Ian Livesey, ha assegurat aquest divendres que, "si no hi ha promoció per a les Illes, la competència sí que en farà i ens guanyarà terreny". TUI s'ha posicionat d'aquesta manera davant de la polèmica entorn de la promoció turística, que les darreres setmanes ha provocat dues crisis en el si del Pacte: una pel conveni de patrocini amb el Mallorca perquè Son Moix portàs el nom de Visit Mallorca Estadi, i l'altra per una campanya amb youtubers i influencers per atreure nòmades digitals a la Platja de Palma en temporada baixa. Livesey ha fet aquestes declaracions durant una entrevista a IB3 Ràdio per comentar les xifres de turistes a les Balears aquest estiu, durant el qual s'ha recuperat el volum de visitants del 2019, i les bones expectatives per a la tardor, amb hotels que podran allargar la temporada fins al novembre.

"S'han de promocionar totes les meravelles que tenen les Illes i ho hem de continuar fent", ha afegit Livesey, a més de subratllar que TUI no està tancat "a tenir turisme només a l'estiu". "És veritat que quan arriba novembre les Illes es buiden i cau la intensitat turística". "Enguany no veig cap indicador que em faci pensar que canviarà alguna cosa", ha sentenciat respecte de la temporada baixa d'enguany.

Negueruela: "No debatré sobre el nombre de turistes"

Per part seva, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, també ha fet referència a la polèmica entorn de la saturació turística aquest divendres a la roda de premsa per comentar les xifres de l'atur d'agost. "No debatré sobre el nombre de turistes", ha dit, i ha afegit que el debat s'ha de centrar en l'ordenació, més que en la promoció turística. Negueruela ha reconegut que l'arribada de turistes s'hauria de "repartir al llarg de més mesos" i que el creixement s'hauria de frenar durant juliol i agost, "els mesos de més ocupació". Així mateix, el conseller ha assegurat que "fa temps que no es fa promoció els mesos centrals" i ha afegit que l'estratègia del Govern se centra "en un producte especialitzat".

En referència a la petició del conseller de Medi Ambient i Territori, Miquel Mir, que ha reclamat un pacte per prohibir la promoció turística, Negueruela ha recordat que "MÉS per Mallorca va pactar la llei turística" i ha afirmat que "el debat ha de ser més gran i incloure on es pot millorar", és a dir, com promocionar l'hivern.

stats