Educació
Societat17/05/2023

Educació ha construït 13 escoles des de 2016

La Conselleria estima que en els pròxims vuit anys faran falta entre 15 i 18 noves infraestructures escolars

ARA Balears
i ARA Balears

PalmaLa Mesa Sectorial d'Educació ha valorat aquest dimecres el grau d'execució del Pla d'infraestructures 2016-2023, un dels punts que es van fixar amb l'aprovació de l'Acord Marc educatiu. En aquest sentit, el director general de Planificació, Ordenació i Centres, Antoni Morante, ha explicat que "ara per ara s'han invertit 135 milions en la construcció de 13 centres nous i en més de 47 ampliacions". A més, ha informat que en les pròximes setmanes es licitaran les obres dels nous CEIP de Caimari, de Can Picafort, del Mercadal i de Ciutadella.

Cargando
No hay anuncios

Des del començament de 2016, ha informat la Conselleria d'Educació en un comunicat, s'han fet 2.000 intervencions a la major part dels centres públics, per la qual cosa a final d'any s'arribarà a 170 milions d'euros d'inversió, que "era el que s'havia previst destinar-hi en aquests vuit anys", ha dit Morante. En el marc de la Mesa Sectorial d'aquest dimecres també s'han plantejat les previsions de la Conselleria d'Educació en matèria d'infraestructures per als pròxims vuit anys. En aquest sentit, Morante ha detallat que "faran falta entre 15 i 18 centres nous, tenint en compte els centres integrats d'FP". Pel que fa a la inversió, també es preveu destinar-hi 170 milions d'euros.

Nous criteris per als centres d'atenció preferent

En relació amb la regulació dels Centres d'Atenció Preferent (CAP), aquells que reben una atenció especial per part de les administracions, al curs 2022-2023 es van definir uns indicadors per identificar els centres que requerien aquest suport específic i també per poder considerar les places de docents d'aquests com d'especial dificultat. També es van incorporar els centres d'entorns d'alta complexitat, com són les unitats educatives en establiments penitenciaris o els centres de menors.

Cargando
No hay anuncios

Una vegada aplicats aquests criteris, Educació va constatar que alguns centres amb un índex socioeconòmic i cultural (ISEC) de -0,5 no es consideraven CAP. Davant aquest fet, s'ha considerat modificar la regulació per tal que els centres amb un ISEC inferior a -0,5 siguin centres preferents per defecte. Per altra banda, també es consideraran CAP els centres amb un ISEC de -0,2, sempre que compleixin algun dels dos requisits vinculats a la vulnerabilitat. Es tracta de més del 20% de l'alumnat en situació econòmica vulnerable i/o tenir més del 7% d'alumnes nouvinguts.