Educació posa en marxa les primeres activitats de formació dirigides als docents d'FP

L'objectiu és oferir als docents eines i recursos que els permetin adaptar-se als reptes actuals del mercat laboral

Alumnes d'FP de l'IES Politècnic de Palma.
ARA Balears
15/09/2024
2 min

PalmaEl Centre de Formació, Innovació i Desenvolupament de Formació Professional de les Illes Balears (CFINFP-IB) ha posat en marxa les primeres activitats formatives previstes per al curs 2024-2025 dirigides als docents d’FP, segons ha informat la Conselleria d'Educació en una nota de premsa.

Aquestes activitats, tant de l’àmbit tècnic com del metodològic, sorgeixen arran de les demandes dels mateixos centres que imparteixen FP i tenen com a objectiu oferir als docents eines i recursos que els permetin adaptar-se als reptes actuals del mercat laboral, així com preparar als alumnes per accedir-hi.

En aquest sentit, i per adaptar-se a les necessitats i a la disponibilitat dels docents, les activitats de formació programades es caracteritzen per la seva diversitat, tant en durada com en modalitat. Totes les activitats són presencials, tot i que algunes combinen la presencialitat amb formació per videoconferència i a distància.

Entre les activitats programades de l’àmbit metodològic durant aquest primer trimestre del curs, la Conselleria destaca les relacionades amb la programació i l’avaluació per competències a l’FP, la de programació per resultats d’aprenentatge, la d’atenció a la diversitat i gestió a l’aula d’FP o la de metodologia als cicles formatius de grau bàsic. D'altra banda, en l’àmbit tècnic destaquen formacions com la de millores en l’eficiència en els sistemes de reg, la de digitalització al sector agrari mitjançant l’ús de drons, la de geoinformació i la seva integració amb les noves tendències tecnològiques o la de la intel·ligència artificial per ajudar les empreses en responsabilitat social corporativa, sostenibilitat i digitalització.

"Amb aquestes formacions es pretén millorar les competències pedagògiques dels professors d’FP i també promoure la innovació metodològica i tecnològica a les aules d’FP", ha assenyalat la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, Maria Isabel Salas, qui també ha remarcat que les formacions s’adrecen a professors d’FP de diferents famílies professionals, "ja que d’aquesta manera s’assegura una oferta formativa àmplia i especialitzada que respon a la realitat del sector".

La majoria d’aquestes activitats són finançades pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i cofinançades pel Fons Social Europeu (FSE Plus) en el Marc Financer Pluriennal 2021-2027. D’altres, en canvi, són finançades pel Ministeri d’Educació i per la Unió Europea-NextGenerationEU en el marc del Mecanisme del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Tota la informació sobre aquestes activitats de formació es pot consultar a la pàgina web del CFINFP-IB.

stats