Educació revisa la proposta d'escola inclusiva del Pacte
Aquest dilluns s'ha constituït al Consolat de Mar la Mesa de Participació d’Educació Inclusiva i Especial de les Illes Balears, amb la voluntat de "donar resposta a tots els alumnes amb necessitats"
PalmaLlum verda a la Mesa de Participació d’Educació Inclusiva i Especial de les Illes Balears. Aquest dilluns la presidenta del Govern, Marga Prohens; el conseller d'Educació i Universitats, Antoni Vera; la Consellera de Salut, Manuela García, i la consellera de Famílies i Afers Socials, Catalina Cirer, s'han reunit al Consolat de Mar amb representants dels sindicats, associacions de directors, famílies i patronals de la concertada, entre d'altres, per donar el tret de sortida a aquest òrgan. En acabar la reunió, Prohens ha mostrat el seu compromís a millorar l'atenció a la diversitat dels alumnes que ho necessitin i els recursos que necessiten els centres educatius per fer-hi front. També ha anunciat que Educació està revisant el decret d'Educació Inclusiva del Pacte, aprovat al Consell Escolar de les Illes Balears just abans de les eleccions del 28-M, després de mesos de tramitació i resolució d'esmenes. Quedava la seva revisió al Consell Consultiu i la validació al Consell de Govern, abans d'entrar definitivament en vigor.
"Volem donar resposta i garantir els recursos, pel que fa al personal ATE, PT, aules UECO, ASCE o a les unitats volants d'atenció en centres ordinaris", entre d'altres, ha dit Prohens. Amb aquest plantejament, el Govern pretén defensar "la llibertat de les famílies per poder triar el centre que s'adeqüi a les seves necessitats. Els centres han de tenir els recursos necessaris" per fer-ho possible, ha afegit. En paraules de la líder de l'Executiu, la Mesa neix amb l'objectiu d'escoltar tots els sectors i donar resposta a tots els alumnes amb necessitats, millorar la seva atenció i garantir que els alumnes que presenten necessitats educatives especials (NEE) associades a discapacitats puguin obtenir les titulacions, acreditacions i certificats que els corresponen.
323 auxiliars terapèutics (AT)
Prohens també ha recordat que s'està treballant en un estudi per conèixer les necessitats d'atenció a la diversitat, que ha permès, entre altres coses, que aquest mes de novembre s'hagin creat 13 noves places d'AT, fins a les 323 que hi ha actualment, "que continuarem augmentant en els pròxims anys". Per altra banda, s'han dedicat 4,72 milions a millorar el personal d'atenció a la diversitat de l'escola concertada. "Aquesta dotació permetrà oferir 2.208 hores de suport". D'altra banda, s'han incorporat dos PT (pedagogia terapèutica), un a Mallorca i una Menorca.
Per la seva banda, Vera s'ha compromès a donar més recursos de personal als centres "i que el curs que ve, 2024-2025, ja puguin estar en plantilla". Així, als centres de dues o més línies la figura de l'orientador hi serà tota la setmana, mentre que als més petits hi haurà de dos a tres dies a la setmana de servei. Vera ha lamentat que ara l'assignació dels recursos per a la diversitat es fa "amb la foto fixa de les necessitats del mes de maig" i deixa de banda tots aquells estudiants que es van matriculant en els mesos següents.
Fonts de les organitzacions assistents a la reunió asseguren que ha estat una primera presa de contacte, en la qual només han intervingut unes poques persones de les entitats, i no s'han tractat temes en profunditat.