Producte local
Societat21/06/2024

Enguany el Consell de Mallorca invertirà 1,7 milions d'euros per promocionar el producte local

La institució insular farà 152 inspeccions a establiments turístics per comprovar si ofereixen un 3% de producte local

PalmaDurant el 2024, la institució insular destinarà 1,7 milions d'euros per "fomentar el prestigi del producte quilòmetre 0 i enfortir l'economia local", segons ha explicat el president, Llorenç Galmés. Aquesta quantia es repartirà en diverses convocatòries d'ajudes orientades a empreses, ajuntaments, cooperatives i entitats sense ànim de lucre perquè "difonguin, fomentin i promocionin el nostre producte" ha recalcat. "És la primera campanya de les moltes que es duran a terme aquest estiu", ha advertit.

Amb la intenció de fer "una passa més amb el desenvolupament del sector primari", Galmés ha assegurat que la institució "farà complir" la llei turística que obliga els establiments a oferir com a mínim un 3% de producte local. En la mateixa línia ha apuntat que, des del Consell i el Govern, ja s'han començat a realitzar "accions concretes", com l'enviament de més de 100 cartes a empreses que l'any passat es va fer feina per tal d'informar-les del compliment de la llei. "Els establiments han d'emplenar un formulari i han de fer costar que compleixen la llei per tal de verificar la informació i posar-la en mans de la Conselleria de Turisme i a disposició del Govern", ha explicat. A més, la institució insular ha posat en marxa un pla de 2500 inspeccions per posar fi al lloguer turístic il·legal, 152 de les quals es faran a establiments turístics per "controlar i comprovar que es compleixi el requisit del 3%", ha insistit.

Cargando
No hay anuncios

Per altra banda, ha anunciat que el Consell, juntament amb el sector primari, fa feina per crear la marca producte Mallorca que "servirà per diferenciar i identificar els productes que realment són de l'illa". "Aquesta iniciativa vol garantir l'origen geogràfic dels nostres productes km0, però sobretot protegir tant els consumidors com els productors mallorquins", ha afegit.

Per part seva, el president d'Asaja-Balears, Joan Company ha posat èmfasi en la necessitat de trobar "camins de col·laboració" per poder fer canvis i "sortir de la zona de benestar". "Necessitam que l'Administració sigui creativa en donar un suport que ha de ser legal". En nom del sector primari, ha reclamat també que s'estableixin mètodes que "clarifiquin" quins productes són locals i quins són produïts a l'illa". "Un vi que està embotellat a Mallorca no és producte local, perquè ho sigui s'ha d'haver fet amb raïm d'aquí", ha subratllat.