Eroski recapta 23 milions d'euros per a causes solidàries
Durant el 2024 han ajudat més de 370.000 persones

PalmaEroski i els seus clients van recaptar 23 milions d'euros l'any passat per ajudar més de 370.000 persones a través de gairebé 370 entitats socials, gràcies a les diverses iniciatives desenvolupades dins del seu Pla de Solidaritat. “A Eroski volem contribuir de manera efectiva a fer possible una societat més justa i solidària, un compromís que està recollit en els nostres valors des del nostre origen. Agraïm als nostres clients que hagin respost un any més de manera solidària a totes les iniciatives per ajudar entre tots els col·lectius més necessitats”, ha explicat el director de Salut i Sostenibilitat d'Eroski, Alejandro Martínez Berriochoa.
Entre les iniciatives més destacades del Pla de Solidaritat d'Eroski es troben les campanyes de recollida d'aliments que, des de fa més de 27 anys, organitza periòdicament a les seves botigues al costat de la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (Fesbal). Durant el 2024, Eroski i els seus clients van donar més de 2.000 tones d'aliments entre La Recollida de Primavera al maig i La Gran Recollida de novembre, la qual cosa equival a 4,6 milions de menjars per alimentar 1.269 famílies en un any, destinades a persones que travessen dificultats econòmiques o estan en risc d'exclusió social.
A aquest import s'hi sumen les 2.700 tones, la qual cosa equival a gairebé 11 milions de menjars per alimentar més de 2.900 famílies, donades a través del programa ´Desaprofitament Zero´, pel qual Eroski dona productes frescos i d'alimentació que retira dels seus lineals per complir el seu compromís de frescor màxima amb els seus clients, o simplement perquè l'envàs presenta una petita deficiència, com pot ser una simple abonyegadura o trencament d'embalatge que n'impedeix la venda. Tots els aliments donats per Eroski estan sempre dins de la data de caducitat o de consum preferent i en perfecte estat per al consum.
Eroski disposa així mateix del programa permanent, 'Cèntims Solidaris', pel qual els clients poden afegir uns cèntims al seu tiquet de compra i destinar aquesta quantitat a la causa social activa en aquest moment. El 2024, els seus clients van donar a través d'aquesta iniciativa 1,2 milions d'euros gràcies a més de 8 milions de donacions per finançar projectes d'ajuda a la infància, conservació del medi ambient, lluita contra el càncer, suport a les persones grans, persones en risc d'exclusió social, amb discapacitat o malalties degeneratives i víctimes de violència de gènere, entre altres. Gairebé 120.000 persones s'han beneficiat d'aquesta generositat canalitzada a través de 61 entitats socials.
Altres iniciatives solidàries
Així mateix, Eroski va dur a terme el 2024 una campanya puntual de cooperació d'emergència, la campanya d'ajuda a les persones damnificades pels devastadors efectes de la DANA que va assolar diverses comunitats autònomes del país i va causar incalculables danys materials en la pitjor gota freda del segle. Eroski va aconseguir recaptar més de mig milió d'euros que van ser canalitzats a la població afectada a través de Creu Roja.