La FAPA demana que no es canviïn els llibres de text el proper curs

La federació de famílies considera que cal "consolidar" els canvis metodològics i curriculars que implicarà la LOMLOE

La innovació a les aules obliga a repensar els llibres de text
ARA Balears
29/03/2022
1 min

PalmaLa FAPA demanarà a la Conselleria d'Educació que no canviï els llibres de text el curs 2022-2023, "a l'espera de consolidar" els canvis curriculars i metodològics que implicarà la nova llei educativa espanyola, LOMLOE. Així ho varen acordar en la seva assemblea anual, dissabte passat, de manera presencial després de dos anys d'encontres telemàtics.

La federació de famílies recorda que els nous currículums encara no estan publicats "i no hi ha previsió que ho estiguin abans de l'estiu". Cal recordar que la LOMLOE ja s'aplicarà el curs vinent en els cursos senars, i ara com ara, un equip de cinquanta docents està treballant juntament amb els tècnics de la Conselleria amb la nova arquitectura curricular, que portarà canvis molt importants en l'ensenyament.

Un altre tema que varen debatre són els deures escolars, sobre els quals consideren que s'ha d'iniciar "una reflexió conjunta". "Actualment no tenen un tractament homogeni a tots els centres educatius i que afecten l'equitat d'una manera important", sosté la FAPA. A més, recorden que "l'excessiva càrrega d'infants i joves els horabaixes i caps de setmana", així com l'organització de les tasques en entorns digitals, "són temes amb els quals les famílies ens trobam i que necessiten reflexió i consens".

En l'àmbit de la digitalització també demanen una avaluació crítica. "Els Chromebook, la seva idoneïtat, les repercussions en el desenvolupament dels infants i el seu temps d'ús, les edats adequades per iniciar els programes de digitalització a Primària o el projecte de digitalització que hi ha darrere", plantegen. Per acabar, varen acordar continuar la feina en els entorns escolars comuns i el foment de la inclusió educativa, així com crear un grup sobre les mancances d'infraestructures.

stats