La FAPA Mallorca alerta que la semipresencialitat està provocant més suspensos
Un 68% dels alumnes treballen sols a casa i un 65% no té un horari establert, segons una enquesta de la federació
PalmaLa Federació d'Associacions de Pares i Mares (FAPA) de Mallorca adverteix que l'escenari semipresencial als instituts està generant un "increment d'assignatures suspeses respecte del curs anterior", ha assegurat en un comunicat. L'entitat afirma que "gairebé un 22% dels joves no han aconseguit agafar el ritme"; en aquest sentit, demana que s'atengui "de manera urgent aquest alumnat o correm el perill que no pugui remuntar els dos trimestres que queden de curs".
Aquestes són algunes de les conclusions que es desprenen de l'enquesta que ha fet la FAPA a les famílies perquè valorin l'impacte de les classes semipresencials. Segons la federació, aquest curs no s'ha corregit la "desigual situació i condicions que reben els alumnes segons el centre a què assisteixen". A més, asseguren que "un aspecte que es repeteix a moltes respostes" és la dificultat comunicativa entre docents i alumnat, i alerten del perill de "desconnexió i desmotivació" de l'alumnat que aquesta situació pot generar.
D'altra banda, l'enquesta mostra que un 11,5% de les famílies que han respost l'enquesta tenen fills amb necessitats especials, i per tant, "no se'ls ha garantit el dret a assistir diàriament a classe", tot i que la Conselleria va establir que aquest col·lectiu havia de tenir prioritat en les classes presencials.
Pel que fa a la situació dels alumnes a casa, un 68% fa feina tot sol, i un 65%, sense horaris de feina. A més, entre un 28 i un 34% tenen dificultats per seguir les explicacions o resoldre dubtes. La FAPA critica que s'estigui exigint "a joves entre 12 i 17 anys que s'organitzin tots sols a casa, simplement amb unes indicacions teòriques que han de saber aplicar pel seu compte o amb l'ajuda de la família".
A més, l'entitat alerta que hi ha manca de comunicació entre el centre i la família: el 42% de les famílies no han rebut cap contacte del centre, i només un 13% han estat contactades dues vegades o més. En el cas de la comunicació del tutor, els percentatges són d'un 33% i un 17%, respectivament. Per acabar, apunten que el 64,6% considera que la semipresencialitat afecta negativament l'estat d'ànim dels seus fills.