FAPA Balears demana que es redueixi el temari el pròxim curs

L'objectiu d'aquesta petició és poder reprendre el que ha quedat pendent d'enguany i consolidar les competències bàsiques

Imatge d'arxiu de la Selectivitat a les Illes Balears. / ISAAC BUJ
Ara Balears
16/04/2020
2 min

PalmaLes federacions d'associacions de famílies de Menorca, Eivissa, Formentera i Mallorca, agrupades en COAPA Balears, han demanat que es redueixin temaris i currículums per al pròxim curs per poder reprendre el que ha quedat pendent del curs 2019-2020 i consolidar les competències bàsiques, segons ha informat l'agència Efe.

L'entitat ha assegurat que aquesta mesura hauria de ser un punt de partida per a la revisió en profunditat dels continguts actuals, que considera "excessius", en un comunicat després de la reunió del Ministeri d'Educació i Formació Professional i les comunitats autònomes per acordar com afrontar la fi de curs en la situació d'estat d'alarma.

"No volem un aprovat general, sinó mesures per ajudar els alumnes a aprovar i que les repeticions de curs siguin veritablement excepcionals i extraordinàries", afirma l'entitat. A l'espera de conèixer les instruccions que donarà aquest dijous la Conselleria d'Educació, FAPA ha demanat que totes les mesures tinguin en compte que la crisi del coronavirus requerirà "necessitats que hauran de pal·liar amb mesures transversals que abastin aspectes tecnològics, econòmics i emocionals".

FAPA exigeix "mesures de conciliació per a les famílies que s'han de reincorporar al treball i no poden atendre els nins" i subratlla que totes les mesures tinguin en compte que "és necessària una atenció personalitzada a l'alumnat amb necessitats de qualsevol tipus".

A més, la federació reclama que "els aprenentatges, la conducta, les tasques i la disposició de l'alumnat durant aquest període de confinament" s'avaluïn "com un valor afegit als resultats obtinguts prèviament, i sempre en positiu", i que els treballs fets durant la suspensió de les classes serveixin per recuperar assignatures pendents de trimestres anteriors i les del curs actual.

Amb tot això, reivindiquen que els centres ajustin els criteris d'avaluació per adaptar-los a les limitacions formatives i personals de cada alumne, amb especial atenció a l'alumnat de 4t d'ESO, Batxillerat i cicles formatius d'FP.

També demanen no avançar matèria nova durant el període de classes no presencials i dedicar-lo a consolidar el treball dels trimestres anteriors i avançar matèria únicament a graus mitjans i superior i a Batxillerat, sempre que es tingui la garantia que l'alumnat en pot fer el seguiment.

FAPA insta, a més, Serveis Socials, ajuntaments i Educació a donar solucions per poder dur a terme programes de reforç durant l'estiu que incloguin també activitats lúdiques i esportives, amb servei de menjador.

stats