El filtre telefònic a la Primària resol el 30% de les consultes sense necessitat d'una cita

InfoSalut Connecta està implantat a 31 municipis de Mallorca

Una consulta d'un centre d'atenció primària buida.
ARA Balears
04/08/2022
1 min

PalmaLa nova central d'atenció Infosalut Connecta, el filtre telefònic que l'IB-Salut va posar en marxa per descongestionar les consultes de l'Atenció Primària, ha atès 80.375 telefonades durant el primer mes de funcionament, segons les dades de la Conselleria. El 30% del total es va resoldre directament sense haver de donar cita, "amb la qual cosa es van complir dos dels objectius: desburocratitzar la gestió i millorar l'accés a l'Atenció Primària", apunta Salut.

La major part de les telefonades (55.480) van ser per consultes i per demanar cita, mentre que 24.018 van estar relacionades amb el covid-19 i la vacunació. Cal recordar que és un servei per als usuaris de l'IB-Salut, però també per a turistes i persones desplaçades.

Des de l'1 de juliol, data en què es va posar en servei el nou sistema després d'un període de proves de tres mesos, s'han integrat a Infosalut Connecta 31 dels 46 centres de salut de Mallorca. La previsió és que a mitjan setembre ja hi estiguin integrats tots els centres de salut de l'illa. En la segona fase, a partir de l'octubre, serà el torn dels centres de Menorca, Eivissa i Formentera.

Fins que no es va posar en marxa, el 80% de les cites de l'Atenció Primària es gestionaven als centres de salut, telefònicament o presencialment. L'objectiu és "invertir aquesta situació", de manera que els ambulatoris puguin treballar amb més eficiència i els usuaris tinguin menys temps d'espera. Els dispositius de la Primària a les Illes atenen 10 milions de consultes l'any: 4,5 milions de medicina de família, 4,4 d'infermeria i 750.000 de pediatria.

stats