Foment es reunirà amb Ryanair per investigar la legalitat del cobrament de l'equipatge de mà
El Ministeri pretén vetllar perquè es compleixi la legislació europea i de l'Estat sobre aquest tema
PalmaEl Ministeri de Foment es reunirà amb Ryanair després que l'aerolínia de baix cost hagi anunciat que cobrarà als clients per l'equipatge de mà a partir de novembre. Després de les reaccions d'associacions, passatgers i sindicats, Foment pretén vetllar perquè es compleixi la legislació europea i de l'Estat sobre aquest tema.
Així ho ha anunciat aquest dimecres el ministre de Foment, José Luis Ábalos, en el seu compte de Twitter, en el qual ha subratllat que aquesta és una qüestió regulada tant en l'àmbit europeu com per la legislació de l'Estat i, per això, s'ha de vetllar pel seu compliment.
A més, l'eurodiputat socialista Sergio Gutiérrez ha demanat a l'executiu comunitari que es pronunciï sobre la legalitat de les darreres mesures de Ryanair respecte de l'equipatge de mà, que considera que promouen la "discriminació" entre passatgers prioritaris i no prioritaris.
També ha demanat a Brussel·les que determini si els consumidors europeus es podrien acollir a les indemnitzacions recollides en l'article 7 del Reglament sobre compensació i assistència als passatgers aeris en cas de denegació d'embarcament i de cancel·lació o gran retard dels vols.
Per part seva, l'aerolínia irlandesa defensa aquesta mesura i sosté que cap companyia aèria no permet que els passatgers pugin totes les seves maletes a la cabina de l'avió.
El passat 23 d'agost, Ryanair va anunciar una nova política d'equipatge a bord, que, a partir de l'1 de novembre, obliga els clients a pagar entre 8 i 10 euros per les maletes de fins a 10 kg que introdueixin a la cabina.
Segons va explicar la companyia a la pàgina web, amb aquesta mesura es pretén reduir els retards en els vols i abaratir el cost de l'equipatge facturat.
Anteriorment, tots els clients no prioritaris podien dur a bord una bossa de mà i una maleta sense càrrec addicional.
No obstant això, les maletes havien de ser etiquetades a la porta de l'avió per posteriorment ser transportades a la bodega de manera gratuïta. Ryanair ha indicat que aquesta mesura obligava a l'etiquetatge de fins a 120 maletes, fet que va causar retards de 25 minuts.