Llengua
Societat 14/08/2024

Un forn de Maó es disculpa per la discriminació lingüística a una clienta: "Visca la nostra cultura"

Els propietaris han fet un comunicat en què asseguren que fa molts d'anys que vetllen "per ser inclusius en tots els sentits"

2 min
L'interior de l'establiment on es va produir a terme la situació de discriminació lingüística

MaóEl forn Es Llonguet de Maó ha reaccionat. Després que una clienta es queixàs que no l'atenguessin en la llengua pròpia a un establiment on tot està escrit en català, la dependenta li va contestar: "Som a Espanya i parl amb l'idioma que em dona la gana". Davant la resposta, la compradora va accedir a canviar la llengua i a parlar en castellà. Malgrat això, la dependenta va deixar d'atendre-la. En veure el fet, la senyora va demanar el full de reclamacions i la resposta del personal va ser que "no en tenien", a més de no demanar-li disculpes en cap moment.

Una persona que comprava a l'establiment quan s'hi va produir el fet ha exposat al Diari de Balears que "presenciar-ho va ser molt violent, i veure com la resta de treballadors feien com si res". També exposa que va comentar a la senyora que havia patit la discriminació que ho denunciàs a Plataforma per la Llengua i varen cridar a l'oficina del consumidor de Maó per deixar-ne constància.

En conèixer la denúncia pública d'aquest fet, els propietaris de l'establiment han demanat disculpes en un comunicat:

"Estimades i estimats, en nom de tot l'equip d’Es Llonguet ens volem disculpar si alguna persona s’ha sentit mal atesa, com a conseqüència dels fets que aquesta notícia descriu. Fa molts d’anys que vetlam per l’ofici de fer pa, per compartir la rebosteria de ca nostra amb illencs i visitants, i de ser inclusius en tots els sentits, amb la gent que vol tastar allò que feim i amb la gent que té ganes de formar part de la nostra comunitat. De nou, ens volem disculpar en nom de tot l’equip per aquest atemptat en contra dels nostres propis principis i volem comunicar que ja ens hem fet càrrec de gestionar internament aquesta situació. Volem afegir també que els fulls de reclamació estan disponibles i que l’encarregada era nova, duia dos dies d’incorporació i estava en formació. Ens posam a disposició de la persona afectada, en aquest cas, per disculpar-nos personalment i gestionar qualsevol necessitat que derivi respecte d'aquesta situació. Visca la nostra cultura i visca el bon tracte cap a la gent", han exposat públicament els propietaris de l'establiment.

stats