El GOB acusa PSIB, MÉS i UP de maniobrar per permetre un aparcament en sòl rústic a Cala Agulla
Els ecologistes consideren que l'esmena podria constituir un "cas clar de prevaricació administrativa"
PalmaEl col·lectiu ecologista GOB ha censurat aquest divendres que PSIB, MÉS per Mallorca i Unides Podem per presentar una esmena per declarar d'utilitat pública l'aparcament alternatiu a l'estacionament il·legal a Cala Agullla, ubicada al municipi de Capdepera, i així consentir "de manera vergonyosa" la seva construcció en sòl rústic general.
En un comunicat recollit per Europa Press, l'associació ha recriminat que els grups de l'esquerra "avalen" les intencions de l'Ajuntament per construir un aparcament a aquesta finca, el propietari de la qual és l'explotador d'altre aparcament en la zona que el pla d'ordenació de recursos naturals obliga a clausurar.
La parcel·la en qüestió està situada en la part de dins d'una zona declarada com Àrea Natural d'Especial Interès (ANEI) i està afectada per ser una àrea de Prevenció de Riscos (APR) d'incendis. Tota la parcel·la es troba en l'àrea de protecció de Costes i una part està inclosa en la servitud de protecció de la llei de Costes.
Es tracta de terrenys adherits a l'aparcament "il·legal" actual, que foren comprats en 2018 per l'explotador de l'aparcament després que es va rescindir el contracte de lloguer. En aquell moment, va sol·licitar la declaració d'interès general per traslladar el pàrquing. S'iniciaren les obres i els moviments de terres, cosa que es va fer "sense permís" segons va denunciar el GOB en les seves al·legacions, fins que finalment el propietari va desistir la petició d'interès general.
No obstant això, el Consistori de Capdepera ha acordat una alternativa a l'aparcament actual a una ubicació que coincideix i preveu albergar 450 cotxes, amb estructures de fusta desmuntables i electricitat mitjançant plaques solars, entre d'altres, una circumstància que ja va alertar el GOB públicament fa un mes.
El grup ecologista creu que aquesta operació "podria ser un cas clar de prevaricació administrativa, per no estar justificat en absolut". L'organització entén que la proposta no està avalada per "cap criteri tècnic ni jurídic" i ha remarcat que en aquests moments no sé explica "més enllà de la conveniència per part del propietari actual dels terrenys" que "els va adquirir amb la intenció d'explotar el nou aparcament de Cala Agulla".
El GOB ha argumentat que l'esmena es va presentar "en l'últim moment" i que, a partir d'una llei franquista sobre expropiació forçada, "determina la urgent ocupació de béns i drets afectats", per la qual cosa es predetermina el pàrquing a pesar de no estar previst en cap pla. A més a més, assenyala que la capacitat prevista supera la plantejada anteriorment, amb 320 places en lloc de les 450 actuals, i està per damunt de la ràtio del Pla d'Intervenció d'Àmbits Turístics (PIAT) per aquesta platja.
Al mateix temps, subratllen que l'esmena dels grups de l'esquerra confon pel que fa a "edificacions de la parcel·la, accessos, titularitat i tràmits ambientals".