Medi Ambient
Societat 18/06/2024

El GOB demana a Costes que aturi la instal·lació del circuit de motos d'aigua a Cala Vinyes

Denuncia que l'explotació és "contrària a la legislació" i ha alertat sobre la "saturació" que existeix en aquesta zona

ARA Balears
2 min
L'entitat assegura que la costa oest de Palma és la zona més explotada en l'àmbit nàutic.

PalmaEl GOB ha demanat aquest dimarts a la Direcció General de Costes i Litoral que no autoritzi la sol·licitud per a la instal·lació del circuit de motos d'aigua a Cala Vinyes (Calvià), per ser "contrària a la legislació". El grup ecologista ha alertat sobre la "saturació" que existeix en aquesta zona i ha criticat que l'explotació també disposarà d'una plataforma i servei de sky-bus. A més, segons ha recollit Europa Press, ha denunciat que l'empresa no compleix el reglament de Costes pel fet que l'autorització dels serveis de temporada de tot el terme municipal la té l'Ajuntament de Calvià.

D'acord amb l'Article 113.8 del Reglament de Costes, el GOB manté que la sol·licitud no es pot atorgar, ni tramitar, ja que l'ens local ja disposa del permís. D'aquesta manera, també ha demanat a l'Ajuntament que "no afavoreixi aquest tipus d'activitats" a les costes del municipi, per tal de "millorar la seguretat i benestar dels usuaris del medi marí i de tota la seva biodiversitat".

Mapa que mostra on se situaria la instal·lació per acollir les activitats nàutiques.

Després de publicar-se la informació al Butlletí Oficial de les Balears (BOIB) el passat 18 de maig, els ecologistes han explicat que el circuit a l'altura de l'illot de sa Porrassa consta d'una instal·lació de 178.000 metres quadrats, que correspondrien a 16 camps de futbol, una iniciativa que han qualificat d'"una pressió més sobre un espai que ja està sobrecarregat".

Així, han afirmat que la costa oest de Palma "és la zona més explotada en l'àmbit nàutic de Mallorca", i que, per tant, la instal·lació del circuit és una "llança més" que genera impactes mediambientals, a més d'acústics, ja que "les elevades velocitats que generen renou es produiran de manera continuada durant el dia, sense donar cap descans a la vida marina ni a les persones".

Pel que fa a la llançadora sky-bus, han valorat que suposa "un risc de col·lisió" perquè "no presenta cap recorregut limitat i podria alterar les activitats aquàtiques de la zona, siguin les navegacions o les pràctiques esportives dels usuaris com el busseig".

Finalment, el GOB ha fet una crida per participar en la recollida de signatures que han posat en marxa els veïns de la zona, a través de la plataforma change.org, en oposició a la instal·lació del circuit.

stats