Bars i restaurants hauran d'identificar els clients amb un sistema amb codis QR
La CAEB afirma que ha "aconseguit ajornar" la mesura i el Govern assegura que es posarà en marxa d'aquí a dues o tres setmanes
PalmaEl Govern pretén que els clients de bars i restaurants s'identifiquin amb les seves dades personals a través d'un sistema telemàtic basat en codis QR, segons han confirmat a l'ARA Balears fonts de la Conselleria de Model Econòmic. La Confederació d'Associacions Empresarials de les Balears (CAEB) ha anunciat aquest dilluns en un tuit que havia "aconseguit ajornar" l'obligació d'identificar els clients. Més tard fonts de l'entitat han assegurat que, de fet, la mesura havia quedat "cancel·lada", però la Conselleria ha desmentit aquesta darrera afirmació i mantenen que es posarà en marxa d'aquí a dues o tres setmanes.
Dijous el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago hauran d'identificar els client
Tot i que encara s'ha de perfilar com serà aquest sistema basat en codis QR, fonts del Govern apunten que podria funcionar igual que el sistema de cartes dels restaurants: el client escanejaria el codi QR amb el telèfon mòbil, que el duria a una pàgina web del Govern, on hauria de registrar les seves dades personals. En principi, hauria de donar el nom complet, el DNI i el telèfon, però això encara s'ha d'acabar de definir. Fonts de la Conselleria de Model Econòmic insisteixen que s'estan plantejant quina és la millor fórmula.
La mesura s'ha proposat durant una reunió aquest dilluns mateix entre el president de CAEB Restauració, Alfonso Robledo, la presidenta de Pimem Restauració, Eugènia Cusí, i la directora general de Turisme, Rosa Morillo. Cusí ha confirmat a l'ARA Balears que no s'ha parlat de cancel·lació de la identificació obligatòria dels clients, sinó que els representants del Govern els han dit que ara estudien quin serà el procediment a seguir i les dades necessàries a emmagatzemar.
El registre obligatori de tots els clients de bars i restaurants havia provocat crítiques entre els restauradors, però també entre possibles clients que consideren que pot vulnerar la seva intimitat, i amb el primer sistema que s'havia plantejat hauria dut problemes a l'hora de gestionar de manera segura les dades personals dels clients.