El Govern demana a Madrid que retiri una línia de maquillatge per incitar a la prostitució

La consellera d'Igualtat, Mercedes Garrido, denuncia que la marca normalitza la pràctica del 'sugar daddy'

Imatge de la línia de maquillatge de la marca Krash.
ARA Balears
08/04/2021
2 min

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, Mercedes Garrido, ha sol·licitat al Ministeri d'Igualtat del govern de l'Estat que intervingui una línia de maquillatge de la marca espanyola Krash per "incitar a la prostitució", segons ha informat el Govern en un comunicat. La marca "normalitza la pràctica del suggar daddy", que representa la figura "d'un home d'una certa edat que espera la satisfacció dels seus desitjos sexuals per part d'una adolescent o jove (sugar baby) a canvi de regals, viatges o alguna altra compensació".

"No és tolerable que, mentre la societat avança cap a la igualtat i la defensa dels drets de les dones, algunes marques comercials promoguin justament el contrari", ha advertit Garrido. En una carta adreçada a la ministra Irene Montero, la consellera demana que requereixi a la distribuïdora i a l'empresa el cessament immediat de la publicitat d'aquesta línia Sugar Daddy, que anomena les diferents tonalitats d'ombra d'ulls amb paraules com "Sopar a París", "Paga setmanal", "Transferència urgent" i "Podria ser la teva neta".

Cal tenir en compte, però, que la bandera de l'empresa és la inclusió: es defineix com a queer, de gènere neutral i té opcions per a totes les tonalitats de pell. A més, col·labora econòmicament amb la Fundació Eddy, que acull persones que han quedat sense llar a causa de la seva orientació sexual. De fet, el creador de la marca és Álvaro Kruse, el primer youtuber masculí de bellesa a aconseguir els 100.000 subscriptors a Espanya.

Per això, a l'empara de l'article 41 de la Llei orgànica per la igualtat efectiva de dones i homes, que prohibeix la publicitat sexista, el Govern de les Illes Balears sol·licita la retirada tant dels productes com de la seva publicitat. L'Executiu apunta que el mateix Govern podria intervenir la línia si la publicitat sexista fos només d'àmbit autonòmic, però l'empresa i els anuncis tenen presència més enllà de la comunitat autònoma, de manera que requereix una intervenció a escala estatal.

En aquest sentit, el Govern recorda que té un ferm compromís amb la lluita contra l'explotació sexual i el tràfic i que les Balears lideren un projecte estatal per treure 2.500 dones de la prostitució, en què participen set més a banda de l'Arxipèlag. "Volem que les dones no es vegin mai més obligades a prostituir-se i, per això, és necessari un canvi de valors. Amb això feim feina, des de la prevenció i l'educació, en col·laboració amb organismes i associacions de diferents àmbits", ha defensat la consellera.

stats