Societat09/12/2019

El Govern vol aprovar la llei de consum el 2021

Patricia Gómez ha explicat que el tràmit administratiu de la normativa abans de l'entrada al Parlament es pot allargar entre sis i vuit mesos

Ara Balears
i Ara Balears

PalmaLa tramitació de la nova llei de protecció de les persones consumidores i usuàries de les Illes Balears serà una prioritat de la Direcció General de Consum, segons ha manifestat la consellera de Salut i Consum, Patricia Gómez. La consellera ha indicat que l'objectiu és impulsar la tramitació per tal que la norma es pugui aprovar el 2021.

Durant el Consell de Consum d'aquest dilluns, al qual ha assistit també el director general, Fèlix Alonso, i en el qual participen representants d'associacions de consumidors, patronals i de les diferents administracions, Gómez ha explicat que el tràmit administratiu de la normativa abans de l'entrada al Parlament es pot allargar entre sis i vuit mesos, i ha afegit que l'objectiu és que ho faci a final del 2020 per tal que la llei es pugui aprovar el 2021.

Cargando
No hay anuncios

La consellera ha recordat algunes de les novetats que inclourà la nova normativa, com la incorporació dels conceptes 'persones vulnerables' i 'col·lectius subjectes a protecció especial', és a dir, gent gran i menors d'edat, persones discapacitades, dones embarassades, persones sense recursos i persones amb risc d'exclusió social.

A més, la llei incrementarà la protecció de les persones consumidores en el mercat d'habitatge i incorporarà un nou capítol per a la protecció de les persones usuàries dels serveis d'intermediació financera. També reforçarà el paper de la Junta Arbitral i es donarà cobertura legal a les competències en matèria de consum que exercien els municipis.

Cargando
No hay anuncios

Gómez ha aprofitat la trobada per fer un repàs de les fites assolides per la Direcció General de Consum el 2019 en matèria de formació, inspecció, arbitratge i gestió de reclamacions, les quals s'han multiplicat gràcies, en bona part, a l'entrada en funcionament de la reclamació electrònica sense necessitat de DNI electrònic.